حمله گسترده اسرائیل به غزه – RT World News

جنگنده‌های ارتش اسرائیل در «انتقام» راکت‌های شلیک شده از لبنان، شهر فلسطین را بمباران کردند.

پس از آن که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، گروه فلسطینی حماس را مسئول حمله موشکی روز پنجشنبه از خاک لبنان دانست، هواپیماهای اسرائیلی بمباران غزه را در ساعات اولیه روز جمعه آغاز کردند.

ارتش اسرائیل در حال حمله به غزه است. نیروهای دفاعی اسرائیل (IDF) توییت کرد ساعت 12:21 به وقت محلی

رسانه های فلسطینی از فعال شدن پدافند هوایی حماس خبر دادند. تاکنون گزارشی از تلفات جانی گزارش نشده است. ویدئوهایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است، انفجارهایی را نشان می دهد که شب را روشن می کند.

ما به دشمنان خود ضربه خواهیم زد و آنها تاوان هر اقدام تجاوزکارانه را خواهند پرداخت.» نتانیاهو روز پنجشنبه پس از شلیک 34 موشک از جنوب لبنان گفت. هیچ کس مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفت، اما ارتش اسرائیل حماس، یک گروه شبه نظامی فلسطینی که مقر آن در غزه است، مقصر دانست.

رسانه های اسرائیلی این حمله را جدی ترین تشدید تنش از سال 2006، زمانی که اسرائیل تلاش کرد حزب الله را از جنوب لبنان بیرون کند، خواندند. آن جنگ به طور گسترده یک پیروزی حزب الله تلقی می شود.

به گفته رسانه‌های محلی، حماس و حزب‌الله موشک‌های دوربرد خود را در حالت آماده‌باش قرار داده‌اند و ممکن است در پاسخ به بمباران اسرائیل به مرکز اسرائیل حمله کنند.

یوآو گالانت، وزیر دفاع، که نتانیاهو هفته گذشته او را برکنار کرد اما پس از واکنش عمومی دوباره به سمت خود بازگردانده شد، به ارتش اسرائیل دستور داده است تا برای “همه گزینه های ممکن برای تلافی.” بنا بر گزارش ها، تمامی پرسنل ارتش اسرائیل از مرخصی فراخوانده شدند و یگان های نزدیک مرز با لبنان روز پنجشنبه در حالت آماده باش قرار گرفتند.

رسانه ها در تل آویو و اورشلیم حدس می زنند که حمله به غزه قطعی است، در حالی که احتمال عملیات دیگری در لبنان بسیار زیاد است.

اوایل این هفته، پلیس ضد شورش اسرائیل صدها فلسطینی را در مسجد الاقصی در اورشلیم دستگیر کرد که باعث اختلال در خدمات رسانی در ماه مبارک رمضان شد. برخی از فلسطینی ها پس از گزارش هایی مبنی بر اینکه شهرک نشینان اسرائیلی قصد دارند یک بز را در آنجا قربانی کنند، به این مسجد هجوم آورده بودند.

درگیری های قبلی در الاقصی در ماه مه 2021 منجر به درگیری 11 روزه بین اسرائیل و حماس شد. در نهایت با میانجیگری مصر آتش بس به پایان رسید.

همین هفته گذشته، نتانیاهو با اعتراضات گسترده سازماندهی شده توسط اپوزیسیون لیبرال مواجه شد که خواستار استعفای او به دلیل پیشنهاد بازنگری در دادگاه عالی اسرائیل شدند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: