دانشگاه های ژاپن محدودیت هایی را برای استفاده دانشجویان از ChatGPT اعمال می کنند

دانشگاه های ژاپن محدودیت هایی را برای استفاده دانشجویان از ChatGPT اعمال می کنند

بسیاری از دانشگاه های ژاپن نیز علیه استفاده دانشجویان از ChatGPT اقدام می کنند.

ChatGPT – یک ربات چت هوش مصنوعی با استفاده آسان که می تواند یک مقاله یا کد کامپیوتری را در عرض چند ثانیه ارائه دهد، مدارس و دانشگاه های سراسر جهان را نگران کرده است. چندین داستان از افرادی که با استفاده از چت بات در امتحانات سخت گذرانده اند اخیرا خبرساز شده است، به همین دلیل کارشناسان نگرانی خود را در مورد این ابزار ابراز کرده اند. بسیاری از دانشگاه‌ها و برخی از مقامات آموزشی این ربات چت را به دلیل ترس از استفاده از آن برای نوشتن مقاله یا تقلب در امتحانات ممنوع کرده‌اند.

اکنون، دانشگاه‌های ژاپن نیز علیه استفاده دانشجویان از ChatGPT اقدام می‌کنند. بر اساس مستقل، دانشگاه سوفیا توکیو استفاده از چت بات توسط دانشجویان برای نوشتن تکالیفی مانند مقاله، گزارش و پایان نامه را ممنوع کرده است.

دانشگاه خاطرنشان کرد: «استفاده از متن، کد منبع برنامه، نتایج محاسبات ایجاد شده توسط ChatGPT و سایر ربات‌های چت هوش مصنوعی در هر تکالیفی مانند مقالات واکنش، گزارش، مقاله و پایان‌نامه مجاز نیست، زیرا خود دانشجو آنها را ایجاد نمی‌کند». در دستورالعمل جدید منتشر شده در وب سایت رسمی خود در 27 مارس.

وی افزود: در صورت تایید استفاده توسط ابزارهای تشخیص و غیره، اقدامات سختگیرانه مطابق با قوانین انضباطی دانشگاه در مورد تخلفات انجام خواهد شد.

در 3 آوریل، دانشگاه توکیو همچنین سند جدیدی را در وب سایت داخلی خود با دستورالعمل های به روز شده در مورد استفاده از چت ربات های هوش مصنوعی منتشر کرد که خاطرنشان کرد: “گزارش ها باید توسط خود دانش آموزان ایجاد شوند و نمی توانند صرفا با کمک هوش مصنوعی ایجاد شوند.” ‘

دانشگاه توهوکو خاطرنشان کرد که در صورت استفاده از هوش مصنوعی مولد برای جمع‌آوری گزارش‌هایی که ممکن است منجر به «ارزیابی نمره دقیق» شود، ممکن است مشکلات بزرگی برای یادگیری خود دانش‌آموزان ایجاد شود. این دانشگاه همچنین به معلمان خود هشدار داد که در حین استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای ارزیابی و ترجمه نتایج تحقیقات منتشر نشده، داده‌ها می‌توانند به طور ناخواسته به ارائه‌دهنده خدمات، «جزئی یا به طور کامل» درز کنند.

این خطر وجود دارد که اطلاعاتی که نباید به بیرون درز کند، مانند اطلاعات مربوط به کنکور و اطلاعات شخصی دانشجویان و اعضای هیئت علمی، از طریق نسل AI و غیره به ارائه دهندگان خدمات منتقل شود و این خطر وجود دارد که به عنوان پاسخی به سایر کاربران ارائه خواهد شد.»

در همین حال، ناگاهیرو میناتو، رئیس دانشگاه کیوتو گفت که اسناد ایجاد شده توسط هوش مصنوعی دارای مشکلات و کاستی های زیادی است.

هفته گذشته، ایتالیا به‌دلیل نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی داده‌ها، ChatGPT را به طور موقت مسدود کرد و اولین کشور غربی بود که چنین اقدامی را علیه چت ربات محبوب هوش مصنوعی (AI) انجام می‌دهد. سازمان حفاظت از داده این کشور گفت که شرکت آمریکایی OpenAI، سازنده ChatGPT، هیچ مبنای قانونی برای توجیه “جمع آوری و ذخیره انبوه داده های شخصی به منظور “آموزش” الگوریتم های زیربنایی عملکرد پلت فرم ندارد.