مکرون واکسیناسیون اجباری را روی میز نگه می دارد – RT World News

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از رد واکسیناسیون اجباری کووید-19 خودداری کرد زیرا میلیون‌ها فرانسوی با وجود افزایش موارد واکسینه نشده‌اند.

مکرون در پاسخ به سوالی که روز چهارشنبه توسط شبکه های تلویزیونی فرانسوی TF1 و LCI پرسیده شد که آیا واکسیناسیون علیه کووید-19 در آینده اجباری خواهد شد، “این فرضیه وجود دارد” قبل از اشاره به اینکه فرانسه به هر حال با واکسینه شدن کامل فاصله چندانی ندارد.

رئیس جمهور فرانسه تشویق کرد “کمی بیش از 5 میلیون نفر از همشهریان ما که واکسینه نشده اند” به ” مسئولیت پذیری “ و ضربات خود را دریافت کنند. او استدلال کرد که واکسینه نشده است “محافظت نشده اند” از ویروس، با اشاره به اینکه آنها پشت سر افزایش مجدد بستری شدن در بیمارستان هستند.


فرانسه رکورد جدیدی در موارد روزانه کووید به ثبت رساند

مکرون تاکید کرد که واکسیناسیون انبوه است “رکن اول” دفاع در برابر کووید-19 در فرانسه. در مورد واکسیناسیون کودکان 5 تا 11 ساله، مکرون به مصاحبه کنندگان خود گفت که این تصمیم خواهد بود “به والدین بستگی دارد.”

او همچنین از رد هرگونه محدودیت در کریسمس خودداری کرد و این ادعا را داشت “همیشه باید در چنین مسائلی محتاط بود.”

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO)، بیش از 108 میلیون دوز واکسن در فرانسه تجویز شده است.

موارد ابتلا به کووید-19 در فرانسه از اکتبر و معرفی نوع Omicron در حال افزایش ثابت بوده است. هفته گذشته، نزدیک به 336,000 مورد ثبت شد – افزایش 52,610 مورد نسبت به هفته قبل.