جو بایدن، دختر جان اف کندی، کارولین کندی را به عنوان نماینده آمریکا در استرالیا معرفی کرد.

جو بایدن دختر جان اف کندی را به عنوان نماینده آمریکا در استرالیا معرفی کرد

در استرالیا، کارولین کندی با افزایش شدید تنش ها با چین، به دنبال تقویت روابط ایالات متحده خواهد بود

واشنگتن:

پرزیدنت جو بایدن روز چهارشنبه کارولین کندی را به عنوان سفیر ایالات متحده در استرالیا منصوب کرد و نقش عمومی جدیدی به نسل سابق سلسله سیاسی مشهور داد.

تنها فرزند جان اف. کندی که به تایید سنا نیاز دارد، پیش از این در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما از سال 2013 تا 2017 به عنوان سفیر در ژاپن فعالیت می کرد.

این نامزدی که مدت‌ها شایعه شده بود، تقریباً یک سال پس از ریاست‌جمهوری بایدن انجام شد، زیرا بسیاری از دیگر نامزدهای دیپلماتیک او توسط رقبای جمهوری‌خواهش به تعویق افتاد.

استرالیا و ژاپن از نزدیکترین متحدان ایالات متحده هستند و سفرای ایالات متحده از لحاظ تاریخی از استقبال گرمی برخوردار بوده اند.

در استرالیا، دقیقاً مانند ژاپن، کندی به دنبال تقویت روابط ایالات متحده با افزایش شدید تنش ها با چین در حال رشد است.

بایدن در سپتامبر از اتحاد سه جانبه جدیدی با استرالیا و بریتانیا خبر داد که در آن استرالیا در مسیر دستیابی به زیردریایی‌های هسته‌ای ایالات متحده است، که به عنوان یک سیگنال واضح به نظر می‌رسد که پکن در منطقه ادعا می‌کند.

کندی، تنها یک هفته پس از این کار در توکیو، با سرزنش شدید پکن به دلیل اعلام منطقه هوایی در دریای چین شرقی که جزایر تحت مدیریت ژاپن را پوشش می داد، مورد تحسین نهاد ژاپنی قرار گرفت.

او همچنین با رفتن بلافاصله به مناطق شمالی که توسط سونامی 2011 ویران شده بود، طرفداران عمومی را به دست آورد.

– چنگ زدن به کنجکاوی –

دختر اول سابق، 64 ساله، دهه‌ها دعوت حزب دموکرات خود را برای نامزدی کنار گذاشته بود و زندگی آرام‌تری را که شامل نوشتن درباره آزادی‌های مدنی و کار در موزه متروپولیتن نیویورک می‌شد، ترجیح می‌داد.

اما او در انتخابات 2008 به عنوان یک مدافع قدرتمند اوباما دوباره به شهرت رسید و اولین رئیس جمهور سیاه پوست آینده را – که بایدن در زمان او معاون رئیس جمهور بود – به عنوان شخصیتی الهام بخش توصیف کرد که او را به یاد پدرش می انداخت.

کندی پس از ترک ژاپن گفت که نام معروفش به او در ایجاد ارتباطات در ژاپن کمک کرده است.

او در یک حضور در دانشگاه هاروارد در سال 2018 گفت: “من هجوم کنجکاوی عمومی و حسن نیت مردم عادی ژاپنی را داشتم.”

او گفت: “این تصور من را تایید کرد که جنسیت و نام من به من اجازه می دهد تا با آنها ارتباط برقرار کنم به گونه ای که برای سفرای دیگر زمان بیشتری می برد.”

من متوجه شدم که در آن جامعه تحت سلطه مردان، نیمی از جمعیت هرگز احساس نکرده بودند که سفیری برای آنها وجود دارد.»

کندی سه ساله بود که پدرش در سال 1961 وارد کاخ سفید شد و به همراه برادر کوچکترش جان جونیور، مردم را مجذوب خود کرد و نیل دایموند بعداً از او برای نوشتن آهنگ “کارولین شیرین” الهام گرفت.

پس از ترور پدر و عمویش، برادرش در یک سانحه هوایی در سال 1999 جان خود را از دست داد و این تصورات را از نفرینی که بر سر خانواده موج می زد، تقویت کرد.

کندی پس از ترک توکیو پس از انتخاب دونالد ترامپ، به مدت سه سال در هیئت مدیره بوئینگ، غول هوایی که سرمایه گذاری زیادی در ژاپن دارد، خدمت کرد.

موقعیت سفیر ایالات متحده نه تنها در استرالیا بلکه در ژاپن نیز باز است، جایی که رام امانوئل، شهردار سابق شیکاگو، انتخاب بایدن، تا حدی به دلیل سابقه او در خشونت پلیس با مخالفت روبرو شده است.

بایدن تعدادی از سفیران برجسته از جمله سناتور سابق جف فلیک برای ترکیه و همچنین روز چهارشنبه، میشل کوان اسکیت باز برای بلیز را نامزد کرده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)