موش با کووید بیت دانشمند در آزمایشگاه. بعد چه اتفاقی افتاد

موش با کووید بیت دانشمند در آزمایشگاه.  بعد چه اتفاقی افتاد

تایوان کمی بیش از 14500 مورد داخلی کووید-19 را گزارش کرده است.

نیش موش در مرکز تحقیقات در مورد شیوع احتمالی کووید-19 در تایوان قرار دارد، پس از اینکه یک کارگر در یک آزمایشگاه با امنیت بالا به عنوان اولین مورد محلی در این جزیره در بیش از یک ماه تایید شد.

وزیر بهداشت چن شی چونگ در یک جلسه سریع گفت که این کارگر آزمایشگاه، زنی در 20 سالگی، این هفته پس از تماس با ویروس در حین کار خود در آکادمی سینیکا، مؤسسه تحقیقاتی برتر تایوان، در اواسط نوامبر، آزمایش کووید مثبت پیدا کرد. جلسه توجیهی سازمان یافته عصر پنجشنبه او اخیراً به خارج از کشور سفر نکرده بود و دو دوز واکسن Moderna Inc. را دریافت کرده بود.

در همان جلسه توجیهی، یکی دیگر از مقامات ارشد ویروس گزارش های رسانه های محلی مبنی بر گاز گرفتن او توسط یک موش آزمایشگاهی آلوده به کووید را تایید کرد، اما گفت که تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا نیش منبع انتقال ویروس بوده است یا خیر، نیاز است. مقامات تایوانی معتقدند که او احتمالاً به نوع دلتا آلوده است.

نشت آزمایشگاه تهدیدی برای خنثی کردن موفقیت تایوان در مهار شیوع کووید است و بر دشواری حذف عامل بیماری زا تأکید می کند، هدفی که برخی از مکان ها – از جمله سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ – همچنان به دنبال آن هستند.

آیا می دانیم که شوت های تقویت کننده در مقابل Omicron چقدر خوب کار می کنند؟ نه واقعا

قبل از آلودگی روز پنجشنبه، آخرین مورد تایید شده محلی تایوان در 5 نوامبر بود. در حالی که اقدامات سختگیرانه برای ورود و قرنطینه در مرز انجام می شود، دولت به تدریج محدودیت های کسب و کار و سرگرمی ها را در چند ماه گذشته کاهش داده است و فعالیت های داخلی تا حد زیادی عادی شده است.

تایوان از ابتدای همه‌گیری، بیش از ۱۴۵۰۰ مورد داخلی کووید-۱۹ و ۸۴۸ مورد مرگ را گزارش کرده است.

مقامات بهداشتی 94 نفر را شناسایی کرده اند که از زمان ابتلا به این کارگر با این کارگر در تماس بوده اند – عمدتا همکاران و دوستان نزدیک او – و آنها را در قرنطینه قرار داده اند. آزمایش هشتاد نفر از آنها منفی بوده است و او اوایل این ماه از کار خود استعفا داد.

انتقال حیوانات

این زن در مرکز تحقیقات ژنومیک آکادمیکا سینیکا کار می کرد که یکی از 18 آزمایشگاه ایمنی زیستی سطح 3 در تایوان را دارد که دومین رتبه امنیتی بالاست. طبق وب سایت آن، تحقیقات انجام شده در آزمایشگاه شامل جمع آوری و تکثیر پاتوژن ها، آزمایش های میکروبیولوژیکی و ایمونولوژیکی مبتنی بر سلول، و ارزیابی اثربخشی واکسن ها و ادجوانت ها در مدل های حیوانی کوچک بود.

بر اساس اطلاعات موجود، بر اساس اطلاعات موجود، خطر انتقال کووید توسط حیوانات به افراد کم در نظر گرفته می‌شود، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کرده است که مطالعات بیشتری برای درک اینکه آیا و چگونه حیوانات مختلف می‌توانند تحت تأثیر این ویروس قرار گیرند، مورد نیاز است. CDC گفت، اگرچه نادر است، اما برخی از کروناویروس‌هایی که حیوانات را آلوده می‌کنند، می‌توانند قبل از انتقال از طریق تماس انسان به انسان به مردم سرایت کنند – مانند اتفاقی که با SARS-CoV-2 رخ داد، که احتمالاً از خفاش‌ها سرچشمه می‌گیرد.

CDC گفت: از زمان شروع همه گیری، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حیوانات نقش مهمی در گسترش کووید داشته باشند وجود ندارد.

بر اساس گزارش رسانه ProPublica، دانشمندی در دانشگاه کارولینای شمالی در چاپل هیل سال گذشته توسط یک موش گاز گرفته شد و باعث قرار گرفتن در معرض احتمالی با گونه‌ای از ویروسی شد که باعث کووید-19 شده بود که برای رشد در موش‌ها سازگار شده بود. به گفته ProPublica، در حالی که نیش باعث شکستگی پوست نشد، این دانشمند 14 روز قرنطینه خانگی را پشت سر گذاشت و هیچ اطلاعات بیشتری در مورد سلامت آنها در گزارش های حادثه گنجانده نشد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)