هند 110 نفر به شمول اتباع افغان را از کابل منتقل می کند

هند 110 نفر به شمول اتباع افغان را از کابل منتقل می کند

دهلی نو:

یک پرواز ویژه بازگشت از کابل با حدود 110 نفر از جمله شهروندان افغان متعلق به جوامع هندو و سیک روز جمعه وارد شد.

پرواز چارتر شده توسط دولت هند از کابل انجام می شود.

طبق بیانیه انجمن جهانی هند، این پرواز در حال بازگرداندن شهروندان هندی سرگردان در آنجا و شهروندان مضطرب افغان متعلق به جامعه هندو و سیک همراه با همسران شهروندان هندی است.

سه سری گورو گرانت صاحب از گوردواراس های تاریخی در افغانستان و متون مذهبی هندو از جمله رامانایا، مهابهارات و باگاواد گیتا از قرن پنجم باستانی آسامای ماندیر، کابل نیز به هند منتقل می شوند.

مجمع جهانی هند گفت که پس از ورود، اتباع افغان توسط بنیاد سوبتی بازپروری خواهند شد.

شایان ذکر است که خانواده مهرام علی، یک محافظ محلی که در جریان حمله تروریستی در گوردواره گورو هار رای، شور بازار کابل کشته شد، نیز در حال تسهیل و انتقال هوایی هستند و توسط بنیاد سبتی بازسازی می شوند. بیانیه خوانده شد

سری گورو گرانت صاحب به سمت گوردوارا گورو آرجان دیو جی، ماهاویر ناگار و متون مقدس هندو به سمت آسامای ماندیر در فریدآباد پیش خواهند رفت.

دولت هند هفته گذشته در لوک سبها اعلام کرد که هند از ماه اوت و پس از سقوط کابل به دست جنگجویان طالبان، 565 فرد سرگردان را از افغانستان تخلیه کرده است.

وی. مورالیدهران، وزیر امور خارجه، در پاسخ به سوال هیبی ادن، نماینده کنگره، گفت که مقامات وزارت امور خارجه با هندی‌های به جای مانده در تماس هستند. با این حال، در این بیانیه توضیح داده نشده است که آیا افرادی که با هواپیما منتقل شده اند، تعدادی افغان نیز بوده اند یا خیر.