موارد Omicron تاکنون عمدتاً خفیف به نظر می رسند

موارد Omicron تاکنون

این نوع بسیار جهش یافته با ظهور ماه گذشته باعث وحشت جهانی شد.

لاهه، هلند:

آژانس دارویی اروپا (EMA) روز پنجشنبه گفت که موارد Omicron تاکنون به نظر می رسد “بیشتر خفیف” است، اما هشدار داد که هنوز در حال بررسی است که آیا این نوع می تواند باعث بیماری شدید شود یا خیر.

مارکو کاوالری، رئیس EMA، گفت: “به نظر می رسد موارد اغلب خفیف هستند، با این حال ما نیاز به جمع آوری شواهد بیشتری داریم تا مشخص کنیم که آیا طیف شدت بیماری ناشی از Omicron با تمام انواعی که تاکنون در گردش بوده اند متفاوت است.” تهدیدات بیولوژیکی سلامت و استراتژی واکسن

این نوع بسیار جهش‌یافته، زمانی که ماه گذشته ظهور کرد، وحشت جهانی را برانگیخت و این نگرانی را ایجاد کرد که می‌تواند مسری‌تر باشد، باعث بیماری شدیدتر شود یا از واکسن دوری کند.

سازمان بهداشت جهانی گفت این هفته علائم اولیه حاکی از آن است که ممکن است واقعاً عفونی تر باشد.

اما سازندگان واکسن Pfizer/BioNTech گفتند که دوز سوم تزریق آنها محافظت موثری را در برابر نوع آن ارائه می‌کند و در حال توسعه یک واکسن مخصوص Omicron است که باید در مارس 2022 آماده شود.

کاوالری گفت که هنوز خیلی زود است که در مورد اینکه واکسن ها علیه Omicron چقدر خوب عمل می کنند، اظهار نظر کنیم.

وی گفت: «در این مرحله ما اطلاعات کافی در مورد تأثیر این نوع بر اثربخشی واکسن‌های تأیید شده نداریم، اما به طور مستمر در حال بررسی افق برای جمع‌آوری شواهد در این زمینه هستیم».

EMA تاکنون چهار واکسن کووید را تأیید کرده است: Pfizer/BioNTech، Moderna، Johnson & Johnson و AstraZeneca. همچنین به قرص ضد کووید مرک چراغ سبز نشان داده است که از آن به عنوان یک درمان موفقیت آمیز یاد می شود زیرا می توان آن را در خانه مصرف کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)