تنظیم کننده دوره “ایمن و موثر” را برای تقویت کننده های کووید تخمین می زند – RT World News

آژانس دارویی اروپا (EMA) گفته است که تزریق‌های تقویت‌کننده کووید برای تزریق سه ماه پس از دریافت دو دوز اول، “ایمن و موثر” هستند، زیرا کشورها به سمت گسترش واکسیناسیون حرکت می‌کنند.

در یک نشست مطبوعاتی در روز پنجشنبه، EMA اعلام کرد که داده‌های جدید از تحویل سریع‌تر واکسن‌های تقویت‌کننده کووید پشتیبانی می‌کند، و به طور بالقوه راه را برای کشورهای اتحادیه اروپا برای افزایش اجرای عملیات‌های سوم باز می‌کند.

با این حال، علیرغم چراغ سبز به کشورها برای کاهش فاصله به سه ماه، EMA پذیرفت که ترجیحاً به چارچوب زمانی اولیه شش ماهه بین تزریقات تقویت کننده و دوز دوم واکسن پایبند باشد.

ادامه مطلب


واکسن کووید-۱۹ برای کودکان نوپا پس از بهبودی تایید شده است

این اعلامیه در حالی منتشر می شود که تعدادی از دولت ها در اتحادیه اروپا – و سایر نقاط جهان – محدودیت ها را مجدداً اعمال کرده و کمپین های واکسیناسیون را در مواجهه با تهدید بالقوه ناشی از نوع Omicron گسترش می دهند.

علیرغم نگرانی های ایجاد شده توسط نوع جدید جهش یافته، EMA روز پنجشنبه اعلام کرد که موارد Omicron تا کنون به نظر می رسد “بیشتر خفیف،” با تحقیقات در مورد شدت بیماری.

“به نظر می رسد موارد اغلب خفیف هستند، با این حال ما نیاز به جمع آوری شواهد بیشتری داریم تا مشخص کنیم که آیا طیف شدت بیماری ناشی از Omicron با تمام انواعی که تاکنون در گردش بوده اند متفاوت است.” مارکو کاوالری، رئیس تهدیدات سلامت بیولوژیکی و استراتژی واکسن EMA، گفت.

سازمان جهانی بهداشت موضع مشابهی در مورد نوع جدید کووید اتخاذ کرده است و گفته است که نشانه‌های اولیه علل سویه را نشان می‌دهد. “خفیف” مواردی وجود دارد و شواهدی وجود ندارد که نشان دهد واکسن ها در برابر آن کمتر موثر هستند.