کشاورزان به اعتراض یک ساله پایان دادند – اخبار RT World

کشاورزان هندی که تظاهرات یک ساله ای را در دهلی نو برگزار کرده اند، روز پنجشنبه اعلام کردند که پس از اینکه دولت قوانین بحث برانگیز مزرعه را تغییر داد، به تظاهرات خود پایان می دهند.

با اعلام این تصمیم، بالبیر سینگ راجوال، یکی از رهبران ارشد اتحادیه مزرعه داران، اظهار داشت که این گروه “نامه ای از دولت دریافت کردم” که در آن آنها “با درخواست های ما موافقت کرد.”

از جمله موفقیت‌هایی که کشاورزان ادعا می‌کنند، تضمین از سوی دولت برای تضمین قیمت‌ها برای همه محصولات و تأیید این است که تمام اقدامات قانونی علیه معترضان لغو خواهد شد.

ادامه مطلب


دولت قانون بحث برانگیزی را که جرقه تجمعات گسترده ای را برانگیخت، تغییر می دهد

این به دنبال سرنگونی دولت در ماه گذشته بر سر سه قانون کشاورزی است که در ابتدا باعث اعتراضات شد. این لوایح که به دنبال مقررات زدایی از صنعت کشاورزی و باز کردن بازارها بود، با مخالفت کشاورزان مواجه شد و ادعا کردند که این لوایح آنها را در قیمت گذاری محصولاتشان تحت الحمایه شرکت های بزرگ قرار می دهد.

علیرغم پایان دادن به اعتراضات طولانی مدت خود در پایتخت هند، کشاورزان هشدار دادند که در 15 ژانویه پیشرفت دولت را در قبال تضمین های خود بررسی خواهند کرد.

گورنام سینگ چارونی، یکی دیگر از رهبران اتحادیه مزرعه، اظهار داشت که اقدام بالقوه تهدیدآمیز آینده است در صورتی که دولت از این تضمین دور شود، اعتراضات خود را از سر خواهیم گرفت.»

به گزارش رویترز، دولت اکنون هیئتی از کشاورزان و مقامات ایجاد خواهد کرد تا اطمینان حاصل شود که حداقل قیمت های حمایتی (MSP) که در غیر این صورت به عنوان نرخ های تضمینی شناخته می شود، برای همه محصولات ایجاد می شود. در حال حاضر تنها اقلام تحت پوشش MSP برنج و گندم است.