مهمت اوزیورک، مردی با درازترین بینی جهان در ۷۵ سالگی درگذشت

مهمت اوزیورک، مردی با درازترین بینی جهان در ۷۵ سالگی درگذشت

مهمت اوزیورک در زادگاهش آرتوین سوزانده شد.

مهمت اوزیورک، رکورددار گینس (GWR) برای بلندترین بینی، در سن 75 سالگی درگذشت. GWR این خبر را در وب سایت خود اعلام کرد و گفت که از مرگ آقای اوزیورک “غمگین” است. اندازه بینی این مرد ترک 3.46 اینچ بود و این رکورد توسط GWR در نوامبر 2021 تأیید شد. آقای Ozyurek دو بار پیش از این عنوان بلندترین بینی یک فرد زنده (مرد) را دریافت کرد – اولین بار در سال 2001 در ‘رکوردهای جهانی گینس: پرایم تایم در لس آنجلس“، و دوباره در سال 2010 در مجموعه “نمایش رکوردها‘ در ایتالیا.

به گزارش GWR، آقای اوزیورک به خاطر علاقه‌اش به زندگی شناخته شده و محبوب بود، و اغلب از این که چگونه بینی‌اش “برکت” رکوردشکنی شده است، صحبت می‌کرد.

آخرین مراسم او در زادگاهش آرتوین برگزار شد.

GWR گفت که آقای Ozyurek بیمار شد و دچار حمله قلبی شد، او قرار بود تحت عمل جراحی قرار گیرد. پزشکان سعی کردند او را نجات دهند اما تلاش آنها بی نتیجه ماند.

پسر او باریس به پورتال خبری ماینت ترکیه گفت: “از مردم آرتوین و هوادارانشان صمیمانه تشکر می کنم. ما درد داریم. پدرم بسیار مهربان بود، سعی می کرد به کسی توهین نکند. پدرم نه تنها با دماغش آرامش داشت. ، او با زندگی خود در آرامش بود.”

این دارنده رکورد در سال 2021 به GWR گفته بود که توانایی‌های او در بوییدن با سایر افراد متفاوت است.

این وب سایت نقل قولی از آقای اوزیورک را نقل کرده است: “من می گویم “اینجا بویی وجود دارد”. دیگران می گویند “ما آن بو را حس نمی کنیم”.

او گفت که بینی بزرگ مشخص او یک ویژگی خانوادگی است، اما علت آن هرگز مشخص نشد.