اظهار نظر دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در مورد هدف مهمات اوکراین – RT World News

جوزپ بورل ادعا می کند که تعداد گلوله های ارائه شده توسط کشورهای اتحادیه اروپا به کی یف احتمالا تا مارس 2024 به یک میلیون خواهد رسید.

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا احتمالاً قادر خواهد بود به وعده خود مبنی بر تامین مجموع یک میلیون گلوله توپخانه در مدت 12 ماه به اوکراین عمل کند. جوزپ بورل افزود، کشورهای عضو از ماه مارس که تعهد داده شد، 220000 گلوله با کالیبرهای مختلف را به کیف ارسال کرده اند.

بورل پس از نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در بروکسل در روز سه‌شنبه با خبرنگاران گفت:آمارهای اخیر در واقع بسیار بهتر از 10 روز پیش است.این مقام خاطرنشان کرد که کشورهای عضو از 20 مارس 1300 موشک نیز به کیف ارائه کرده اند.

با این نرخ، ما قادر خواهیم بود به هدف 1 میلیونی خود برسیم،این دیپلمات پیش بینی کرد.

به گفته مقامات ناشناس به نقل از رسانه پولیتیکو، ارزش کل این کمک ها به حدود 860 میلیون یورو (926 میلیون دلار) رسیده است.


مجارستان پرداخت 500 میلیون یورو به اوکراین را مسدود کرد - رسانه ها

اتحادیه اروپا قول داده است که تقریباً نیمی از این مبلغ را بازپرداخت کند و یک میلیارد یورو را برای این منظور اختصاص دهد.

طرح بروکسل از سه مرحله تشکیل شده است که مرحله فعلی، مرحله اول، تخصیص مهمات از ذخایر موجود خود کشورهای عضو را در نظر می گیرد. مرحله دوم از کشورها می‌خواهد تا به طور مشترک گلوله‌های بیشتری را از سازندگان دفاعی اروپایی خریداری کنند. مرحله نهایی این طرح با هدف افزایش ظرفیت کلی بلوک برای تولید مهمات و تجهیزات نظامی است.

اتحادیه اروپا در حال حاضر یک میلیارد یورو دیگر را برای مرحله دوم کنار گذاشته است.

اوایل این ماه، بورل فاش کرد کهحمایت نظامی اتحادیه اروپا از اوکراینبه 5.6 میلیارد یورو (6 میلیارد دلار) رسیده بود.

با این حال، برخی از مقامات عالی رتبه، از جمله هانو پوکور، وزیر دفاع استونی و بوریس پیستوریوس، همکار آلمانی او، روز دوشنبه نسبت به توانایی تولیدکنندگان تسلیحات اروپایی برای افزایش سریع تولید ابراز تردید کردند.

ماه گذشته، نیویورک تایمز گزارشی را منتشر کرد و مدعی شد که کشورهای غربی در تلاش‌های خود برای ارائه مقادیر لازم سلاح و مهمات به اوکراین کوتاهی می‌کنند. این روزنامه همچنین هشدار داد که صنایع اتحادیه اروپا و ایالات متحده را تحت تأثیر قرار خواهد داد.سالها برای رسیدن به تقاضا” کیف، که ”اساسا بی حد و حصر

تقریباً در همان زمان، دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین از کشورهای اتحادیه اروپا خواست تا تحویل را تسریع کنند.

در همین حال، روسیه بارها هشدار داده است که افزایش حمایت نظامی غرب از اوکراین تنها به طولانی کردن خونریزی کمک می کند و به طور بالقوه می تواند منجر به رویارویی مستقیم بین روسیه و ناتو شود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: