منابع: جو بایدن تور آسیایی پس از G7 را در بحبوحه بحران بدهی لغو کرد

منابع: جو بایدن تور آسیایی پس از G7 را در بحبوحه بحران بدهی لغو کرد

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، این هفته سفر بزرگ خود به آسیا را متوقف خواهد کرد.

واشنگتن:

کاخ سفید روز سه‌شنبه اعلام کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، سفر بزرگ آینده خود به آسیا را متوقف کرد و زودتر به واشنگتن بازخواهد گشت تا مذاکراتی برای جلوگیری از نکول بدهی فاجعه‌بار بالقوه داشته باشد.

بایدن روز چهارشنبه برای نشست سران گروه 7 به ژاپن سفر کرد، اما توقف های بعدی در پاپوآ گینه نو و استرالیا برای مقابله با بن بست داخلی بر سر افزایش محدودیت های استقراض آمریکا لغو شد.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پرزیدنت بایدن روز یکشنبه و پس از اتمام اجلاس سران گروه 7 به ایالات متحده بازخواهد گشت تا برای دیدار با رهبران کنگره برای اطمینان از اینکه کنگره در موعد مقرر برای جلوگیری از نکول اقدام می‌کند، بازگشته است». بیانیه.

رئیس جمهور و تیمش به همکاری با رهبری کنگره برای دستیابی به توافق بودجه ای که بتواند به میز رئیس جمهور برسد، ادامه خواهند داد.

پس از نشست سران گروه 7، بایدن در نشست سران چهارگانه در سیدنی شرکت کند که ایالات متحده، استرالیا، ژاپن و هند را گرد هم می آورد.

اما کاخ سفید اعلام کرد که بایدن با آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا تماس گرفته و به او اطلاع داده است که این سفر لغو شده است و او را برای سفر دولتی به واشنگتن در تاریخی نامشخص دعوت کرده است.

رئیس جمهور ایالات متحده همچنین قرار بود در اولین سفر “تاریخی” رئیس جمهور مستقر ایالات متحده از پاپوآ گینه نو بازدید کند، زیرا واشنگتن با پکن برای نفوذ در منطقه رقابت می کند.

اقیانوس آرام جنوبی پس از جنگ جهانی دوم به عنوان یک پس‌آب دیپلماتیک تلقی می‌شد، اما عرصه مهمی برای رقابت قدرت‌ها برای نفوذ تجاری، سیاسی و نظامی است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)