در مورد حفاظت پلیس شاهزاده هری، اظهارات بزرگ دولت بریتانیا در دادگاه

در مورد حفاظت پلیس شاهزاده هری، اظهارات بزرگ دولت بریتانیا در دادگاه

شاهزاده هری اوایل ماه جاری برای تاجگذاری پدرش پادشاه چارلز برای مدت کوتاهی در بریتانیا بود. (فایل)

لندن:

وکلای دولت بریتانیا روز سه شنبه در دادگاهی اعلام کردند که شاهزاده هری نباید اجازه داشته باشد تا زمانی که در بریتانیا است هزینه حفاظت پلیس خود را بپردازد، زیرا افراد ثروتمند نباید بتوانند افسران آموزش دیده ویژه را به عنوان محافظ خصوصی بخرند.

هری، پسر کوچکتر پادشاه چارلز، پس از کناره گیری او و همسر آمریکایی اش مگان از نقش های رسمی خود در سال 2020 و نقل مکان به ایالات متحده، حفاظت کامل پلیس را که معمولاً در اختیار افراد سلطنتی قرار می گرفت، از دست داد.

از زمان نقل مکان به کالیفرنیا، جایی که آنها با دو فرزند خردسال خود زندگی می کنند، به یک تیم امنیتی خصوصی تکیه کرده اند، اما می گویند که این ترتیبات سطح حفاظتی را که فرد پنجم در صف تاج و تخت در هنگام بازدید از بریتانیا به آن نیاز دارد، نمی دهد.

هری که در اوایل ماه جاری برای مدت کوتاهی برای تاجگذاری پادشاه چارلز پدرش در بریتانیا بود، پیشنهاد داد که هزینه حفاظت را خودش بپردازد، اما مقامات نپذیرفتند. او اکنون به دنبال بازنگری در این تصمیم است.

سال گذشته، رئیس سابق پلیس مبارزه با تروریسم بریتانیا گفت که تهدیدات موثقی علیه این زوج از سوی راست افراطی افراطی صورت گرفته است.

تصمیم برای سلب حمایت مالی عمومی از او توسط کمیته اجرایی حفاظت از افراد سلطنتی و شخصیت‌های عمومی که با نام اختصاری RAVEC شناخته می‌شود، اتخاذ شد که امنیت خانواده‌های سلطنتی و افراد VIP مانند نخست‌وزیر را تایید می‌کند.

هری در ژوئیه گذشته مجوز بررسی قضایی در مورد قانونی بودن نتیجه‌گیری اولیه RAVEC را دریافت کرد تا حمایت خود را حذف کند، اما او متعاقباً به دنبال بررسی دوم در تصمیم خود مبنی بر عدم اجازه به او برای تأمین بودجه خود ترتیبات امنیتی است.

یک قاضی ابتدا در ماه فوریه به او اجازه این کار را نداد و روز سه شنبه وکلای او به دنبال لغو این تصمیم بودند.

وکیل او شهید فاطمه به دادگاه عالی لندن گفت RAVEC قدرت رد پیشنهاد کمک مالی او را ندارد و حتی اگر این اختیار را داشته باشد، در نظر گرفتن استثنایی یا شنیدن وکالت از طرف او اشتباه است.

وکلای وزیر کشور، وزیری که مسئولیت پلیس را بر عهده دارد، در اسناد دادگاه گفتند که RAVEC به اتفاق آرا به این نتیجه رسیده است که او نباید اجازه داشته باشد برای حفاظت هزینه کند و هیچ مبنای قانونی برای استفاده از افسران “به عنوان محافظ شخصی ثروتمندان وجود ندارد”. “.

رابرت پالمر، وکیل وزیر کشور، گفت که افسران مسلح سلطنتی و حفاظت از متخصصان “مجموعه ای بسیار منحصر به فرد از مهارت ها، تاکتیک ها و آموزش ها” دارند که “انتظار می رود خود را در معرض خطر قرار دهند”.

آقای پالمر گفت، این با پرداخت هزینه پلیس برای یک مسابقه فوتبال، یک ماراتن یا حتی عروسی افراد مشهور بسیار متفاوت بود و “طبعاً استثنایی بود.”

قاضی، مارتین چمبرلین، گفت که تصمیم خود را ظرف یک هفته یا بیشتر خواهد داد.

رسیدگی به این پرونده در حالی بود که دیگر وکلای هری درگیر یک شکایت جداگانه در دادگاه عالی دیگری هستند که در آن او و دیگران از روزنامه‌های Mirror Group به اتهام هک تلفن و سایر فعالیت‌های غیرقانونی شکایت می‌کنند.

هری همچنین در حال حاضر از ناشر روزنامه میل آن ساندی به دلیل افترا به دلیل مقاله ای که ادعا می کرد او تنها پس از شروع پرونده حقوقی خود علیه دولت بریتانیا پیشنهاد پرداخت هزینه حفاظت پلیس را داده است، شکایت کرده است.

آن مقاله هری 38 ساله را به تلاش برای گمراه کردن مردم در مورد شکایت خود متهم کرد. یک قاضی در حال حاضر در حال بررسی این موضوع است که آیا بدون محاکمه به نفع هری تصمیم بگیرد یا خیر.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)