مقامات چینی به دلیل شیوع کووید در شهر قفل شده مجازات شدند

مقامات چینی به دلیل شیوع کووید در شهر قفل شده مجازات شدند

موارد COVID-19 در هفته های اخیر در شیان افزایش یافته است.

پکن:

بدن انضباطی چین روز جمعه اعلام کرد که ده ها مقام به دلیل شیوع ویروس در شهر محصور شده شیان مجازات شده اند – آخرین توبیخ های دولتی تحت رویکرد سختگیرانه پکن برای مقابله با کووید صفر.

چین، جایی که ویروس کرونا برای اولین بار در اواخر سال 2019 در آن شناسایی شد، در حالی که برای برگزاری بازی های المپیک زمستانی در ماه فوریه در پکن، پایتخت آماده می شود، در آماده باش برای عفونت های جدید است.

پرجمعیت ترین کشور جهان به لطف استراتژی صفر کووید از محدودیت های مرزی سخت، قرنطینه های طولانی و قرنطینه های هدفمند موارد ابتلا را به حداقل رسانده است.

اما موارد در هفته‌های اخیر افزایش یافته است – با شیان، خانه جنگجویان سفالی مشهور جهان، به همه 13 میلیون نفر گفته است که از پنجشنبه در خانه بمانند، مشاغل را تعطیل کرده و چندین دور آزمایش انبوه را راه‌اندازی کرده است.

کمیسیون مرکزی بازرسی انضباطی روز جمعه گفت که 26 مقام حزب کمونیست به دلیل “سخت کافی در پیشگیری و کنترل شیوع بیماری” مجازات شده اند.

شیان روز جمعه 49 مورد دیگر را گزارش کرد که در هفته های اخیر تعداد کل شیوع را به بیش از 250 نفر رساند.

مقامات چینی که تصور می شود در کنترل ویروس در منطقه خود شکست خورده اند، مرتباً اخراج یا توبیخ می شوند.

در این بیانیه آمده است که بازرسی‌ها نشان داده است که رویکرد سهل‌انگیز برای آزمایش و پاسخ ناهماهنگی وجود داشته است که مانع از ردیابی تماس در شیان شده است.

یک مقام انضباطی حزب گفت که مقامات “مسائل بوروکراتیک در کار کنترل بیماری مانند فرار از مسئولیت، اقدام نکردن، پشت سر گذاشتن هزینه ها و برخورد منفی با مسائل را سخت خواهند گرفت.”

یکی از دبیران حزب در مغولستان داخلی پس از اینکه منطقه او در ماه اکتبر مورد حمله قرار گرفت، برکنار شد، در حالی که رئیس کمیسیون بهداشت شهر ژنگژو در ماه اوت پس از مواردی در تابستان امسال برکنار شد.

به گفته رسانه های دولتی، موارد از شیان تاکنون به پنج شهر دیگر از جمله پکن سرایت کرده است – و این نگرانی ها را در مورد سرعت گسترش این ویروس در سراسر کشور پهناور از نظر جغرافیایی افزایش داده است.

بر اساس قوانین قرنطینه، از روز پنجشنبه، همه خانوارهای شیان فقط مجازند هر دو روز یک بار یک عضو را برای خرید مایحتاج به بیرون بفرستند.

ساکنانی که می‌خواهند شهر را ترک کنند، ابتدا باید برای تایید درخواست دهند، در حالی که مکان‌های اصلی از جمله موزه ارتش تراکوتا – مقبره اولین امپراتور چین – تا اطلاع ثانوی بسته شده‌اند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)