مقامات هلندی می گویند که ده ها مورد کووید در پروازهای آفریقای جنوبی در میان ترس از نوع جدید کووید

مقامات هلندی می گویند ده ها مورد کووید در پروازهای آفریقای جنوبی

مسافرانی که از قبل به هلند می‌روند باید پس از ورود تحت آزمایش و قرنطینه قرار گیرند.

آمستردام:

مقامات بهداشتی هلند اعلام کردند که ده‌ها نفر از افرادی که روز جمعه با دو پرواز از آفریقای جنوبی وارد آمستردام شدند احتمالاً به کووید-19 مبتلا هستند و آنها در حال انجام آزمایش‌های بیشتر برای بررسی اینکه آیا افراد به نوع ویروس کرونا اخیراً کشف شده Omicron آلوده هستند یا خیر.

حدود 600 مسافر با دو پرواز KLM روز جمعه وارد فرودگاه اسخیپول آمستردام شدند و سپس به دلیل نگرانی در مورد نوع جدید ویروس، ساعت ها با تاخیر و آزمایش مواجه شدند. بر اساس آزمایشات اولیه، وزارت بهداشت هلند تخمین زد که ممکن است حدود 85 مورد مثبت در بین مسافران وجود داشته باشد.

مقامات بهداشتی در بیانیه ای اعلام کردند: مسافرانی که نتیجه آزمایش آنها مثبت باشد در هتلی در نزدیکی شیپول یا در انزوا قرار خواهند گرفت.

در مورد نتایج مثبت آزمایش، ما در سریع ترین زمان ممکن در حال تحقیق در مورد اینکه آیا آنها نوع جدیدی از نگرانی هستند که اکنون “Omicron” نامیده می شود یا خیر.

دولت هلند بامداد روز جمعه تمامی سفرهای هوایی از جنوب آفریقا را ممنوع کرد. وزیر بهداشت، هوگو دو جونگ، گفت: مسافرانی که از قبل به هلند می‌روند باید پس از ورود تحت آزمایش و قرنطینه قرار گیرند.

مسافران دو پرواز KLM از کیپ تاون و ژوهانسبورگ می‌گویند که ساعت‌ها روی آسفالت منتظر مانده‌اند.

استفانی نولن، روزنامه نگار نیویورک تایمز، یکی از مسافران پرواز از ژوهانسبورگ، در توییتی نوشت: «تشویق شدید زیرا اتوبوسی آمده است تا ما را به جایی ببرد.»

او در دومین توئیت خود اضافه کرد: “اتوبوس به یک سالن به سمت یک صف بزرگ. من می توانم آزمایش کننده های COVID را در PPE آبی روشن در دوردست ببینم. هنوز میان وعده ای برای نوزادان غمگین وجود ندارد.”

سخنگوی مقامات بهداشتی در Kennemerland، منطقه هلندی که بر Schiphol نظارت دارد، گفت که موارد مثبت توسط یک بیمارستان پزشکی دانشگاهی هلند در حال تجزیه و تحلیل هستند تا مشخص شود که آیا آنها سویه جدید هستند یا خیر.

دولت هلند به طور جداگانه روز جمعه تعطیلی شبانه کافه‌ها، رستوران‌ها و اکثر فروشگاه‌ها را اعلام کرد زیرا با موج بی‌سابقه موارد ابتلا به کووید-19 دست و پنجه نرم می‌کند که سیستم مراقبت‌های بهداشتی این کشور را درنوردیده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)