مشاور برتر Covid-19 ارزیابی می کند که آیا واکسن ها علیه Omicron کار می کنند – RT World News

یکی از مشاوران ارشد دولت آفریقای جنوبی برای کووید-19 مانند همکاران خارجی خود از ترسیدن خودداری می‌کند و ادعا می‌کند که سویه Omicron «سوپر جهش‌یافته» باعث افزایش شدید موارد ابتلا نمی‌شود و واکسن‌ها علیه آن کار می‌کنند.

“ما یک اپیدمی شدید نخواهیم داشت” به دلیل سویه Omicron، بری شوب، که ریاست کمیته مشاوره وزیران آفریقای جنوبی در مورد واکسن‌های کووید-19 را بر عهده دارد، روز جمعه به کانال 12 اسرائیل گفت.

موج جدید ابتلا در کشور “خیلی کم‌تر خواهد بود. مصونیت بسیار بیشتری وجود دارد، افراد بیشتری واکسینه می شوند. او اضافه کرد. حدود 35 درصد از جمعیت آفریقای جنوبی تاکنون به طور کامل واکسینه شده اند، که تنها نیمی از هدف پایانی سال دولت است، اما هنوز بسیار بهتر از اکثر کشورهای آفریقایی است.

ادامه مطلب


'Omicron': چگونه ترس از سویه جدید کووید جهان را فرا گرفت

هنگامی که از شوب در مورد مقاومت احتمالی Omicron در برابر ضربه های فعلی پرسیده شد، Schoub بر آن تاکید کرد “ما می توانیم خیلی راحت باشیم” در مورد این موضوع داده های اولیه نشان می دهد که واکسن همچنان از بیماری های جدی جلوگیری می کند. من فکر می کنم که ما در مورد آن کاملاً مطمئن هستیم.” او گفت.

“چقدر در پیشگیری از بیماری خفیف تر موثر خواهد بود – ما هنوز باید آن را درک کنیم.” ویروس شناس اضافه کرد.

Omicron هم بود “بعید” به گفته شوب، باعث ایجاد موارد شدیدتر کووید-19 شود. در آفریقای جنوبی، اکثریت بیماران خفیف بوده اند. در واقع، تا کنون افزایش قابل توجهی در پذیرش در بیمارستان ها وجود نداشته است.»

با این حال، کارشناس اذعان کرد که هنوز هم وجود دارد “روزهای نخست” در رابطه با نوع جدید و نیاز به مطالعه بیشتر داشت.

کشف نوع جدید کروناویروس با تعداد بی سابقه جهش در آفریقای جنوبی باعث نگرانی جدی در میان پزشکان شده است، زیرا می‌ترسند که این ویروس مسری‌تر و مقاوم‌تر به واکسن‌های فعلی باشد.

دولت‌های ایالات متحده، روسیه، بریتانیا، اتحادیه اروپا و سایر کشورها به آنچه که به عنوان آن توصیف شد واکنش نشان دادند “بدترین تاریخ” ویروس کرونا با مهار فوری سفرهای هوایی از کل منطقه آفریقای جنوبی.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!