هزینه خرید آنلاین حتی قبل از اینکه خرده فروشان در «جمعه سیاه» آمریکا باز شوند، افزایش می یابد

هزینه خرید آنلاین حتی قبل از باز شدن خرده فروشان در جمعه سیاه افزایش می یابد

جمعه سیاه، شروع فصل خرید تعطیلات، روز بعد از روز شکرگزاری (نمایندگی) است.

نیویورک:

آمریکایی‌ها برای شروع «جمعه سیاه» در فصل خرید تعطیلات به فروشگاه‌ها بازگشتند، اما داده‌های آنلاین نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان هفته‌ها در میان نگرانی‌ها از کمبود، هزینه‌های زیادی را خرج کرده‌اند.

روز بعد از جشن شکرگزاری ایالات متحده، شروع سنتی فصل خرید تعطیلات است، و معمولاً آمریکایی‌ها قبل از شروع به خرید کالاهای محبوب، بیرون از فروشگاه‌ها صف می‌کشند.

پس از اینکه سال گذشته شیوع بیماری همه گیر جمعیت را دور نگه داشت، بسیاری از خریداران روز جمعه به کار خود ادامه دادند، که نشان می دهد چگونه واکسن های کووید-19 زندگی را در ایالات متحده به چیزی نزدیک به حالت عادی بازگردانده است.

سیلویا گونزالس نقابدار در حالی که در صف جلوی فروشگاه جواهرات پاندورا در نیویورک ایستاده بود، گفت: “فقط می خواستم مطمئن شوم که این کریسمس کریسمس خوبی برای همه دوستان و خانواده من باشد.”

اما بر اساس داده‌های شرکت نرم‌افزاری Adobe، حتی قبل از اینکه خرده‌فروشان درهای خود را در صبح جمعه باز کنند، خریداران تجارت الکترونیک در ایالات متحده از اوایل نوامبر تاکنون 76 میلیارد دلار هزینه کرده‌اند که بیش از 20 درصد نسبت به دوره سال قبل افزایش یافته است. با توجه به افزایش هزینه ها، امسال تبلیغات تا حدودی کمتری پیش بینی کرد.

این جهش به خوش‌بینی شرکت‌ها نسبت به فصل افزوده است و نشان می‌دهد که برخی از خریداران به درخواست‌های کسب‌وکارها برای خرید اقلام در اوایل امسال توجه کرده‌اند، پس از عقب‌افتادگی بندر و سایر مشکلات لجستیکی که باعث نگرانی‌ها در مورد کمبود کالاهای محبوب شد.

اسباب‌بازی‌ها منجر به ولگردی خرید شدند، با اشاره به اقدامات «والدین مضطرب از چالش‌های زنجیره تأمین».

فدراسيون ملي خرده‌فروشي پيش‌بيني مي‌كند كه هزينه‌هاي كلي مي‌تواند با 10.5 درصد افزايش به 859 ميليارد دلار برسد.

با این حال، طبق گزارش Adobe، فهرست های خارج از بورس آنلاین در مقایسه با دو سال قبل 261 درصد افزایش یافته است.

مورد در دست

خرده فروشان و ناظران بازار با توجه به بیکاری کم و بودجه نسبتاً قوی خانوارها به دلیل لایحه های محرک همه گیر تصویب شده توسط دولت، به طور کلی به فصل خرید تعطیلات خوش بین هستند.

مقابله با این روندهای مثبت، مشکلات زنجیره تامین، افزایش قیمت های مصرف کننده است که بر کالاهای اساسی خانوار مانند غذا و سوخت تاثیر گذاشته است، و همه گیری کووید-19 که هنوز تا پایان فاصله زیادی دارد.

روز جمعه، بازارهای سهام در سرتاسر جهان با نگرانی از این که آخرین گونه از ویروس کشف شده در آفریقای جنوبی می تواند بهبود جهانی را از مسیر خارج کند، سقوط کرد.

یادآوری این بیماری همه گیر در سراسر مناطق خرید در محله نیویورک منهتن قابل مشاهده بود.

تابلوهای موجود در میسی به مشتریان یادآوری می‌کند که شش فوت از هم فاصله داشته باشند و سایت‌های پاپ آپ تست کووید-19 در خارج از فروشگاه‌ها قرار گرفتند که در آن‌ها اکثراً جمعیت نقاب‌دار زیاد بودند، اما نه به اندازه قبل از همه‌گیری.

ایلکه زینتک، گردشگر آلمانی می گوید: «در سال 2018، بیشتر شبیه نیویورکی بود که نامش را شنیده بودید. “الان، کمی شبیه یک شهر کوچک است.”

با این حال، سروصدای مشتریان داخل مغازه‌ها حاکی از آن بود که بسیاری با «عادی جدید» زندگی همه‌گیر سازگار شده‌اند.

شکاف های آشکاری در برخی فروشگاه ها وجود داشت. در یک Best Buy در نزدیکی ایستگاه گرند سنترال، قفسه لوازم جانبی اپل تقریباً کاملاً خالی بود، در حالی که بخش کیف‌های دوربین چند پیشنهاد باقی مانده بود.

سایر زنجیره‌های زنجیره‌ای مانند Victoria’s Secret و Foot Locker به کمبود برخی از محصولات انتخابی اذعان کرده‌اند.

تیلور شراینر، کارشناس تحقیقات دیجیتال در Adobe، انتظار دارد که مشتریان بیشتری به صورت آنلاین سفارش دهند و هزینه حمل و نقل سریع را پرداخت کنند یا کالاها را از فروشگاه ها تحویل بگیرند.

او در مصاحبه ای گفت: «این فقط به این دلیل نیست که مردم آن را سریع می خواهند. “داشتن کالا در دست مطمئن ترین راه برای داشتن هدیه برای شخص است.”

مازاد در ژانویه؟

یک نگرانی در حال ظهور در این صنعت این است که خرده فروشان با کالاهایی که در ابتدا برای تعطیلات در نظر گرفته شده بودند گیر کنند اما تا ژانویه به دستشان نمی رسد.

مدیران اجرایی در اوایل این ماه گفتند که Macy’s به طور کلی سفارشات اقلامی با طرح کریسمس را لغو می کند، اما قصد دارد اقلام دیگری را در صورتی که هوای سرد دارند و می توانند در اواخر زمستان به فروش برسانند، نگه دارد.

کاترینا اوکانل، مدیر مالی گپ، گفت که این زنجیره پوشاک در حال برنامه ریزی برای نگهداری برخی از اقلام برای زمستان آینده است.

او اوایل این هفته در یک کنفرانس تلفنی با تحلیلگران وال استریت گفت: «اگر فکر می‌کنیم اجناس برای فصل تعطیلات خیلی دیر می‌شوند، آن‌ها را در فروشگاه‌ها یا آنلاین قرار نمی‌دهیم و از آنها نمی‌خواهیم نشانه‌هایی ایجاد کنند». “ما آنها را برای سال آینده نگه می داریم.”

گپ یکی از شرکت‌هایی بوده است که به دلیل تعطیلی طولانی مدت کارخانه‌ها در ویتنام ناشی از محدودیت‌های کووید-19 در این کشور، بیشترین آسیب را از مشکلات زنجیره تامین وارد کرده است، که در سه ماهه اخیر حدود 300 میلیون دلار از فروش را از دست داده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)