معترضان ضد سلطنت در لندن دستگیر شدند – RT World News

پلیس می گوید تظاهرکنندگان جمهوری خواه توطئه کردند تا “آزار عمومی ایجاد کنند”

افسران پلیس تعدادی از تظاهرکنندگان ضد سلطنت را دستگیر کردند و پلاکاردهای اعتراضی را در آستانه تاجگذاری پادشاه چارلز سوم در روز شنبه ضبط کردند. معترضان می گویند که می خواهند بتوانند رئیس دولت خود را انتخاب کنند.

پلیس متروپولیتن لندن صبح روز شنبه اعلام کرد “عملیات قابل توجه پلیس” در مرکز لندن در جریان بود. اندکی بعد، این نیرو اعلام کرد که چهار نفر را دستگیر کرده است “به ظن توطئه برای ایجاد مزاحمت عمومی،” و سه نفر دیگر «به ظن داشتن وسایلی برای ایجاد خسارت کیفری». گروه اول در اختیار داشتند «دستگاه‌های قفل‌کننده» پلیس گفت.

“آزار عمومی” بر اساس قوانین اعتراض آمیز بحث برانگیز که در سال گذشته ارائه شد، به عنوان یک جرم کیفری شناخته شد، در حالی که “قفل کردن” – تاکتیکی که توسط فعالان اقلیم رایج شد – زمانی که لایحه نظم عمومی جداگانه در اوایل این هفته اجرا شد، جرم انگاری شد.

جمهوری، یک گروه ضد سلطنت، گفت که رهبر آن و پنج سازمان دهنده اصلی در میان دستگیر شدگان بودند و صدها پلاکارد این گروه توسط پلیس ضبط شد. اتحاد جنبش‌های جمهوری‌خواه اروپا – که مخالف سلطنت‌ها در سراسر قاره است – ویدئویی را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرد که نشان می‌دهد رهبر جمهوری، گراهام اسمیت، بازداشت شده است.

عکس‌ها و ویدیوهای دیگر نشان می‌دهد که افسران بسته‌هایی از پلاکاردهایی را که روی آن «پادشاه من نیست» ضبط می‌کنند و بنرهایی را از روی تظاهرکنندگان در میدان ترافالگار، جایی که صدها تظاهرکننده برای مخالفت با تاج‌گذاری پادشاه جدید بریتانیا تجمع کرده بودند، برمی‌دارند. هنگامی که چارلز سوم در کلیسای وست مینستر تاج گذاری می کرد، جمعیت در میدان ترافالگار شعار می دادند “پایین با تاج” و “یک کار واقعی پیدا کنید.”

ما به جای تاج گذاری، انتخابات می خواهیم. به جای چارلز ما یک انتخاب می خواهیم. ساده است،” جمهوری قبل از شروع مراسم توییت کرد.

میدان ترافالگار مکانی نمادین برای تظاهرات بود. علاوه بر موقعیت مکانی آن در امتداد مسیر تاج گذاری، این میدان محل قرارگیری مجسمه شاه چارلز اول است که در سال 1649 پس از جنگ داخلی انگلیس اعدام شد. انگلستان پس از مرگ او برای مدت کوتاهی یک جمهوری بود، قبل از اینکه سلطنت در سال 1660 با تاجگذاری پسرش، چارلز دوم، احیا شد.

در جای دیگری در لندن، پلیس دستگیر شد “حدود 20” این گروه گفت که معترضان اقلیم وابسته به گروه «فقط نفت را متوقف کن». سخنگوی Just Stop Oil با ادعای اینکه معترضان هیچ برنامه ای برای برهم زدن مراسم تاج گذاری نداشتند و صرفاً برای فاش کردن تی شرت هایی که نام گروه روی آنها نوشته شده بود برنامه ریزی کرده بودند، عملیات پلیس را اینگونه توصیف کرد. “یک کابوس دیستوپیایی.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: