رهبران جهان تاجگذاری را به پادشاه چارلز سوم، ملکه کامیلا تبریک گفتند

رهبران جهان تاجگذاری را به پادشاه چارلز سوم، ملکه کامیلا تبریک گفتند

شاه چارلز و ملکه کامیلا در یک مراسم باشکوه در کلیسای وست مینستر تاجگذاری کردند.

پاریس:

رهبران ایالات متحده و اروپا روز شنبه به پادشاه بریتانیا چارلز سوم و ملکه کامیلا به مناسبت تاجگذاری خود تبریک گفتند، در حالی که چین خواستار “همکاری” و “صلح” شد.

– ایالات متحده از “دوستی پایدار” استقبال می کند –

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، که کشورش در مراسم باشکوه در لندن توسط بانوی اول جیل بایدن نماینده شد، به “دوستی پایدار بین ایالات متحده و بریتانیا” ادای احترام کرد.

او در توییتی نوشت که روابط دو کشور “منبع قدرت برای هر دو ملت ما” است و “افتخار می کند” که همسرش می تواند برای ” مناسبت تاریخی” در آنجا حضور داشته باشد.

در مصاحبه ای که جمعه پخش شد، او گفت که در ماه ژوئیه با چارلز 74 ساله ملاقات خواهد کرد تا به ویژه در مورد مسائل زیست محیطی صحبت کند.

– چین خواستار “همکاری و صلح” است –

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین، پس از تنش‌های اخیر در روابط بریتانیا، از بریتانیا خواست تا برای “روابط باثبات و دوجانبه سودمند…” با کشورش تلاش کند.

وی گفت: چین و بریتانیا، هر دو عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد، باید دیدگاهی بلندمدت و استراتژیک برای ترویج مشترک روند تاریخی صلح، توسعه و همکاری برد-برد داشته باشند.

– اتحادیه اروپا “نماد ثبات” را می بیند –

رئیس اجرایی اتحادیه اروپا، رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، تاج گذاری را ” گواهی بر قدرت پایدار سلطنت بریتانیا” خواند.

فون در لاین در توییتر همراه با تصویری از او در مراسم مملو از نمایش در کلیسای وست مینستر نوشت: «نماد ثبات و تداوم».

رئیس شورای اتحادیه اروپا، چارلز میشل، گفت که اعضای بلوک 27 کشوری که بریتانیا در سال 2016 به خروج از آن رای داد، “تجربه گسترده پادشاه برای ارتقای درک و احترام” و “تلاش های خستگی ناپذیر او برای ارتقای پایداری سیاره ما” را قدردانی می کنند.

– آلمان از “هم پیمان” آب و هوا ستایش می کند –

اولاف شولز، صدراعظم آلمان، که برای دیدار در کنیا به سر می برد، از علاقه پادشاه تازه تاج گذاری شده به مقابله با تغییرات آب و هوایی استقبال کرد.

شولز گفت: «(این) بسیار مهم است که او فردی است که متعهد به همکاری نزدیک بین بریتانیای کبیر و اتحادیه اروپا است و همچنین برنامه شخصی خود را برای پیشبرد حفاظت از آب و هوا دارد.

“این نیز به ما کمک خواهد کرد.”

– “دوستان فرانسه” –

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه، که در مراسم لندن نیز حضور داشت، “تبریک” خود را به چارلز و کامیلا فرستاد و آنها را “دوستان فرانسه” خواند.

او در توییتی نوشت: «به بودن در کنار شما در این روز تاریخی افتخار می کنم.

– “بهترین آرزوها” از رم –

جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا، که کشورش در مراسم تاجگذاری توسط رئیس جمهور سرجیو ماتارلا نماینده کشورش بود، “بهترین آرزوهای خود را برای پادشاه چارلز سوم، ملکه کامیلا و کل مردم بریتانیا” فرستاد.

او در پیامی در رسانه‌های اجتماعی، به نمادسازی صنایع دستی ایتالیایی مربوط به کف موزاییکی کمیاب کلیسای وست‌مینستر اشاره کرد.

او گفت که سنگفرش باستانی Cosmati که صندلی تاج گذاری روی آن قرار گرفته بود، “به طرز ماهرانه ای ساخته شده است” و “در آنجا برای شگفت زده کردن جهان و یادآوری همکاری تاریخی و ثمربخش بین ایتالیا و بریتانیا، که ما مطمئن هستیم… با شاه چارلز سوم تقویت شود».

– دوست یونان –

وزارت امور خارجه در یونان، جایی که پدر چارلز، شاهزاده فیلیپ در سال 1921 در جزیره کورفو به دنیا آمد، به زبان انگلیسی در توییتی به گرمی تبریک گفت: پادشاه چارلز سوم، دوست ثابت یونان، روز تاجگذاری او را تبریک گفت.

این اتحادیه برای وی “در وظایفش” آرزوی موفقیت کرد و گفت که “به دنبال ادامه همکاری عالی و تعمیق بیشتر روابط تاریخی دوجانبه است”.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)