معترضان ضد سلطنت در جریان تاجگذاری بریتانیا دستگیر شدند

«پادشاه من نیست»: معترضان ضد سلطنت در جریان تاجگذاری بریتانیا دستگیر شدند

این دستگیری ها تنها چند روز پس از اعطای اختیارات جدید ضد اعتراضی به نیروهای پلیس بریتانیا انجام شد.

لندن:

پلیس بریتانیا روز شنبه پس از دستگیری اعضای برجسته گروه ضد سلطنتی جمهوری در حالی که برای تظاهرات در مسیر راهپیمایی برای تاجگذاری پادشاه چارلز سوم آماده می شدند، محکوم شد.

جمهوری گفت که نیروی پلیس متروپولیتن لندن شش سازمان دهنده از گروه فشار را بازداشت و صدها پلاکارد آنها را توقیف کرد.

گراهام اسمیت، مدیر اجرایی جمهوری، در میان افرادی بود که در نزدیکی میدان ترافالگار بازداشت شدند، قبل از اینکه گروه فرصتی برای تکان دادن تابلوهایی که روی آن نوشته شده بود «پادشاه من نیست» را تکان دهند.

این گروه هفت ساعت پس از دستگیری و پس از مراسم تاج گذاری در توییتر نوشت: «تمام تیم اصلی جمهوری هنوز در بازداشت هستند. آیا این دموکراسی است؟

Met در توییتی نوشت که چهار نفر «به ظن توطئه برای ایجاد مزاحمت عمومی» بازداشت شدند.

این روزنامه با اشاره به ابزارهای غیرقانونی جدید که توسط تظاهرکنندگان برای چسباندن خود به یکدیگر، یک شی یا زمین استفاده می‌شود، افزود: «ما دستگاه‌های قفل را ضبط کردیم.

اما این بازداشت‌ها انتقاد سریع سازمان دیده‌بان حقوق بشر را برانگیخت و این بازداشت‌ها را «بسیار نگران‌کننده» خواند.

یاسمین احمد، مدیر بریتانیایی سازمان حقوق بشر در بیانیه‌ای گفت: «این چیزی است که انتظار دارید در مسکو ببینید، نه لندن».

تظاهرات مسالمت‌آمیز به افراد این امکان را می‌دهد که صاحبان قدرت را مورد بازخواست قرار دهند – چیزی که به نظر می‌رسد دولت بریتانیا به طور فزاینده‌ای از آن بیزار است.

“دیستوپیایی”

این دستگیری ها تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که به طور بحث انگیزی به نیروهای پلیس بریتانیا پس از سال ها تظاهرات اخلالگرانه توسط فعالان محیط زیست، قدرت های جدید ضد اعتراضی توسط دولت اعطا شد.

این قانون جرایم مربوط به اعتراض را گسترش می‌دهد تا شامل قفل کردن و حمل دستگاه‌های قفل‌کننده باشد، اختیارات توقف و جستجوی پلیس را افزایش می‌دهد و اجازه می‌دهد تا دستورات جدید دادگاه برای جلوگیری از حضور مردم در تظاهرات‌ها صادر شود.

گروه کمپین محیط زیست در بیانیه ای اعلام کرد روز شنبه به طور جداگانه، حداقل 19 عضو Just Stop Oil نیز در مرکز لندن دستگیر شدند.

یک خبرنگار AFP مشاهده کرد که چند فعال توسط پلیس در The Mall، مسیر حرکت از کاخ باکینگهام، دستبند زده شده بودند.

Just Stop Oil با ادعای اینکه هیچ یک از دستگیرشدگان “چسب، رنگ یا هیچ برنامه ای برای برهم زدن مراسم تاج گذاری” نداشتند، گفت: “قصد آنها فقط نمایش تی شرت ها و پرچم ها بود. این یک تجاوز گسترده استبدادی است.”

“قوانین جدید پلیس به این معنی است که ما اکنون در یک کابوس دیستوپیایی زندگی می کنیم — این بیش از حد شرم آور همان چیزی است که در پیونگ یانگ، کره شمالی، نه وست مینستر انتظار دارید.”

گزارش ها حاکی از آن است که معترضان دیگری از جمله مردی که گفته می شود در پارک سنت جیمز به دلیل حمل یک مگافون بازداشت شده است، بازداشت شده اند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون اسکای نیوز، یک افسر پلیس در محل حادثه گفت: «این می تواند اسب ها را بترساند.

ساشا دشموک، مدیر اجرایی عفو بین‌الملل گفت: ما باید ببینیم که چه جزئیاتی در مورد این حوادث آشکار می‌شود، اما صرف داشتن یک مگافون یا حمل پلاکارد هرگز نباید دلیلی برای دستگیری پلیس باشد.

‘اشتباه’

جمهوری که خواهان جایگزینی سلطنت مشروطه بریتانیا با رئیس دولت منتخب است، در مورد طرح های اعتراضی خود با صدای بلند صحبت کرده بود، اما اسمیت این هفته گفت که آنها هیچ برنامه ای برای برهم زدن راهپیمایی ندارند.

هری استراتن، مدیر جمهوری 30 ساله، گفت که فعالان پلاکاردهایی را در نزدیکی میدان ترافالگار حمل می کردند که حدود 20 افسر متوقف شدند و آنها را بازرسی کردند.

استراتون گفت: «گراهام و داوطلبان ما علت را پرسیدند و گفتند ما متوجه خواهیم شد». بعد از آن آنها را دستگیر کردند و گفتند ما همه این پلاکاردها را می گیریم.

یک گروه فیلمبرداری از گروه اتحاد جنبش های جمهوری خواه اروپا از یک افسر ارشد پلیس علت بازداشت آنها را پرسیدند.

بر اساس تصاویر منتشر شده در توییتر، افسر پاسخ داد: “آنها بازداشت هستند. پایان.”

مت، که این هفته قول داده بود «تحمل کم در برابر هرگونه اختلالی» را داشته باشد، در توییتی نوشت که افسران «تعدادی بازداشت» را به عنوان بخشی از «عملیات پلیسی مهم» خود انجام دادند.

لقب “گوی طلایی”، روز شنبه 11500 افسر و همچنین فناوری تشخیص چهره را که سازمان های آزادی مدنی آن را “اقتدارگرا” نامیدند، مستقر کرد.

این بازداشت ها خشم تعداد زیادی از تظاهرکنندگان را که در نزدیکی مرکز خرید و همچنین در میدان ترافالگار تجمع کردند، برانگیخت.

اوا اسمیت 19 ساله با در دست داشتن پلاکاردی با شعار “الغای سلطنت نه حق اعتراض” به خبرگزاری فرانسه گفت: “این لایحه بسیار اشتباه است، بله، من نمی خواهم امروز چیزی را جشن بگیرم.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)