معترضان به خاطر دور زدن ماکرون با زندان مواجه می شوند – RT World News

سه تظاهرکننده به توهین به فردی که دارای مقامات دولتی است متهم شده اند و ممکن است به مدت یک سال زندانی شوند

سه معترض از کمون سلستات پس از انجام حرکات وقیحانه به امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در جریان سفرش به شهر چهارشنبه گذشته با اتهامات جنایی روبرو شدند. دادستان کاترین سوریتا مینارد از شهر کولمار روز شنبه اعلام کرد که این سه نفر به توهین به فردی که دارای مقامات دولتی است اعتراف کرده اند.

برای دادن رهبرشان “انگشت” – انگشت وسط – این دو مرد و یک زن ممکن است تا یک سال زندان و 15000 یورو جریمه نقدی محکوم شوند. معترضان که هیچ یک از آنها سابقه جنایی ندارند، بین 23 تا 42 سال سن دارند. آنها در ماه سپتامبر محاکمه خواهند شد. سوریتا مینارد گفت که نفر چهارم نیز دستگیر شد اما به دلیل شواهد ناکافی متهم نشده است.

ماکرون در حالی که در حال سفر به کشور است و سعی می کند رای دهندگان خود را در مورد شایستگی بسته اصلاحات حقوق بازنشستگی که اوایل ماه جاری در مواجهه با مخالفت دو سوم رای دهندگان امضا کرد، با مخالفت شدید روبرو شد. این قانون سن بازنشستگی را دو سال افزایش می دهد و دوره اشتغال لازم برای دریافت مستمری کامل را تمدید می کند.


پلیس فرانسوی ظروف آشپزی را مصادره کرد

کوبیدن معترضان به قابلمه ها و ماهیتابه ها سخنرانی های رئیس جمهور را در حضور در سراسر منطقه آلزاس خفه کرده اند. پلیس در روستای گنگ در واقع ظرف های کوله پشتی تظاهرکنندگان را مصادره کرد و آنها را ممنوع اعلام کرد. “دستگاه های صوتی قابل حمل” بر اساس مقرراتی که چند ساعت قبل از ورود ماکرون به سرعت تصویب شد و گزارش شده است که رئیس جمهور مجبور شده است با یک کامیون ژنراتور سفر کند زیرا اتحادیه ها برق را به مناطقی که در آن صحبت می کند قطع کرده اند.

ماه گذشته، یک معترض جلیقه زرد از سنت مارتین بدون سابقه جنایی به اتهام اهانت به فردی که دارای مقامات دولتی بود به اتهام نوشتن متهم شد. سطل زباله ماکرون (سطل آشغال مکرون) روی دیواری در Arques و در یک پست شبکه اجتماعی از رئیس جمهور به عنوان زباله یاد کرد. هفته گذشته، ارنست مورت، ناشر فرانسوی، پس از ورود به لندن به اتهام دخالت در تظاهرات در خانه، به اتهامات ضد تروریسم دستگیر شد.

محبوبیت ماکرون هفته گذشته به پایین ترین سطح خود رسید و تنها 26 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی BVA برای RTL نظر مساعد خود را نسبت به رئیس جمهور ابراز کردند. او با این وجود متعهد شده است که از اصلاحات بازنشستگی عقب نشینی نکند و به دولتش دستور داده است “بازگرداندن صلح” طی 100 روز آینده در عین حال، معترضان قول داده اند که در موضع خود بایستند و قول داده اند 100 روز عمل و خشم و تهدید به قطع برق رویدادهای مهمی مانند جشنواره فیلم کن و جایزه بزرگ موناکو.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: