فریب رئیس فدرال رزرو آمریکا توسط شوخی های روسی که خود را به عنوان زلنسکی نشان می دادند

فریب رئیس فدرال رزرو آمریکا توسط شوخی های روسی که خود را به عنوان زلنسکی نشان می دادند

فدرال رزرو همچنین گفت که به نظر می رسد این ویدئو ویرایش شده است. (فایل)

بر اساس ویدئویی که از تلویزیون دولتی روسیه پخش شد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو با یک جفت شوخی روسی که خود را به عنوان رئیس جمهور اوکراین ولودیمیر زلنسکی معرفی کرده بودند، تماس گرفت.

ظاهراً با تصور اینکه او با زلنسکی صحبت می‌کند، این ویدئو نشان می‌دهد که پاول به سؤالاتی درباره موضوعاتی از چشم‌انداز تورم گرفته تا بانک مرکزی روسیه پاسخ می‌دهد. چندین کلیپ به مدت حدود 15 دقیقه وجود داشت و مشخص نیست که آیا فیلم تغییر کرده است یا خیر.

یکی از سخنگویان فدرال رزرو روز پنجشنبه گفت: رئیس پاول در گفتگوی ژانویه با فردی که خود را به عنوان رئیس جمهور اوکراین به اشتباه معرفی کرده بود، شرکت کرد. این یک گفتگوی دوستانه بود و در چارچوب موضع ما در حمایت از مردم اوکراین در این زمان چالش برانگیز انجام شد. هیچ اطلاعات حساس یا محرمانه ای مورد بحث قرار نگرفت.”

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: موضوع به نیروی انتظامی ذیربط ارجاع شده است و به احترام زحمات آنان، از اظهارنظر بیشتر خودداری می کنیم.

فدرال رزرو همچنین گفت که به نظر می رسد ویدئو ویرایش شده است و نمی تواند صحت آن را تایید کند.

سایر مقامات

در حالی که نظرات به نظر بی‌نظیر می‌رسیدند، این واقعیت که تماس جعلی به پاول رسید احتمالاً سؤالاتی را در مورد امنیت در فدرال رزرو ایجاد می‌کند.

شوخی‌ها – ولادیمیر کوزنتسوف و الکسی استولیاروف، که با نام‌های مستعار ووان و لکسوس شناخته می‌شوند، سال‌هاست که موفق شده‌اند سیاستمداران خارجی را فریب دهند تا علی‌رغم جعل‌های گاهاً بی‌ادبانه‌شان با آنها صحبت کنند.

این دو از حامیان ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه هستند. در سال 2018، بریتانیا گفت که بر این باور است که کرملین پشت یک تماس جعلی با بوریس جانسون، وزیر امور خارجه وقت است. شوخی ها اغلب این ویدئوها را به قصد شرمسار کردن سیاستگذاران غربی منتشر می کنند.

اوایل سال جاری، این دو با کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، گفت‌وگوی مشترکی را به اشتراک گذاشتند که او نیز خود را جعل هویت زلنسکی کرده بود.

سخنگوی بانک مرکزی اروپا روز پنجشنبه گفت: «رئیس‌جمهور با حسن نیت با این گفتگو موافقت کرد، همچنین برای نشان دادن حمایت خود از اوکراین و مردم آن که از خود در برابر جنگ تجاوزکارانه روسیه دفاع می‌کنند».

این زوج همچنین با آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان که وانمود کردند پترو پوروشنکو، رئیس جمهور سابق اوکراین هستند، صحبت کردند. مرکل در ویدئوی تماس مشکوک ظاهر شد اما از تماس گیرندگان در این مورد سوالی نکرد.

سال گذشته، این زوج آندژی دودا، رئیس‌جمهور لهستان را فریب دادند تا فکر کند با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود صحبت می‌کند.

تماس پاول در رسانه های دولتی روسیه بازتاب گسترده ای داشت که معمولاً از قسمت های شرم آور تنظیم شده توسط این زوج لذت می برد. در کانال خود در شبکه اجتماعی روسی VK، آنها یک برنامه کامل را به آن اختصاص دادند، از جمله تفسیری از ویکتور بوت، فروشنده اسلحه محکوم شده در ایالات متحده که اواخر سال گذشته در مبادله زندانیان به روسیه بازگشت.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)