مظنون دستگیر شده ارتباطی با روزنامه نگار قتل جمال خاشقجی: سفارت عربستان در پاریس ندارد

مظنون دستگیر شده ارتباطی با جمال خاشقجی ندارد: سفارت عربستان در پاریس

جمال خاشقجی روزنامه نگار در کنسولگری عربستان در استانبول در سال 2018 کشته شد.

پاریس:

سفارت عربستان در پاریس روز سه شنبه اعلام کرد که یک تبعه سعودی که به عنوان مظنون قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار در سال 2018 دستگیر شده است، هیچ ارتباطی با این پرونده ندارد.

پلیس فرانسه اوایل روز سه‌شنبه مردی را که مظنون به عضویت در جوخه ضربه‌ای بود که خاشقجی را در کنسولگری پادشاهی در استانبول به قتل رساند، دستگیر کرد و بازرسان به دنبال تایید این موضوع بودند که مردی که دارای گذرنامه به نام خالد الطایبی بود، واقعاً مرد تحت تعقیب بوده است. در ارتباط با قتل هولناک

سفارت در بیانیه ای اعلام کرد: فردی که دستگیر شده هیچ ارتباطی با پرونده مورد بحث ندارد. بنابراین، سفارت پادشاهی انتظار آزادی فوری او را دارد.

سفارت عربستان اعلام کرد که قوه قضائیه سعودی پیش از این احکامی را علیه «همه کسانی که در قتل فجیع جمال خاشقجی مشارکت داشتند» صادر کرده و آنها در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

در سپتامبر 2020، یک دادگاه سعودی پنج حکم اعدام صادر شده پس از یک محاکمه غیرعلنی در عربستان سعودی را لغو کرد و متهم را به 20 سال زندان محکوم کرد.

یک منبع نزدیک به این پرونده گفت: در طرف فرانسوی، بازرسی‌ها در غروب سه‌شنبه همچنان ادامه داشت تا اطمینان حاصل شود که پلیس مرد مناسب را نگه داشته است، و اشاره کرد که بازداشت وی ممکن است تا 48 ساعت طول بکشد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)