مظنون تیراندازی در مرکز خرید ایالات متحده که 8 کشته بر جای گذاشت از ارتش اخراج شد

مظنون تیراندازی در مرکز خرید ایالات متحده که 8 کشته بر جای گذاشت از ارتش اخراج شد

مائوریسیو گارسیا مظنون به قتل هشت نفر در یک مرکز خرید تگزاس بود

واشنگتن:

یک سخنگوی روز دوشنبه گفت که مرد مظنون به قتل هشت نفر در یک مرکز خرید تگزاس در سال 2008 کمتر از سه ماه پس از پیوستن به ارتش آمریکا از ارتش اخراج شد.

مائوریسیو گارسیا، 33 ساله، بعد از ظهر شنبه پس از گشودن تیراندازی با تفنگ نیمه اتوماتیک در پارکینگ آلن پریمیوم اوت لت در شمال دالاس، توسط پلیس کشته شد.

هدر هاگان، سخنگوی ارتش ایالات متحده در بیانیه‌ای گفت: «مائوریسیو گارسیا در ژوئن 2008 وارد ارتش عادی شد؛ او سه ماه بعد بدون تکمیل آموزش اولیه از کار اخراج شد».

هاگان افزود: “به او یک تخصص شغلی نظامی اعطا نشد. او هیچ استقرار یا جایزه ای نداشت.”

رسانه‌های ایالات متحده و سایت مستقل تحقیقاتی Bellingcat گزارش دادند که گارسیا صفحه‌ای در یکی از شبکه‌های اجتماعی روسی دارد که دیدگاه‌های نئونازی و زن‌ستیزانه را بیان می‌کند و نگرانی‌های گارسیا را در مورد سلامت روانی خودش آشکار می‌کند.

این نمایه شامل عکس‌هایی از نیم تنه بدون پیراهن بود که خالکوبی‌های نازی را در خود داشت، اگرچه مشخص نبود که فرد تصویر شده گارسیا است یا خیر.

مقامات مجری قانون ایالات متحده از اظهار نظر در مورد این صفحه خودداری کردند، اما یکی از آنها گفت که گزارش های رسانه ها در مورد تمایلات راست افراطی گارسیا از سندی بیرون آمده است که از تحقیقات به بیرون درز کرده است، که توسط وزارت امنیت عمومی تگزاس به همراه FBI اداره می شود.

به نظر می رسد یک صفحه GoFundMe تایید می کند که سه نفر از کشته شدگان این تیراندازی والدین کره ای-آمریکایی و پسر سه ساله آنها هستند.

در این صفحه آمده است: “پس از مرخص شدن از آی سی یو، پسر شش ساله آنها ویلیام تنها بازمانده این رویداد وحشتناک است.”

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی، سایر کسانی که جان خود را از دست دادند شامل دو خواهر دبستانی، یک نگهبان و یک مهندس بودند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده روز یکشنبه درخواست خود را از قانون‌گذاران برای تصویب ممنوعیت ملی سلاح‌های تهاجمی و سایر اقدامات ایمنی اسلحه تجدید کرد و گفت که برای نجات جان انسان‌ها اقدام سریع لازم است.

با داشتن سلاح گرم بیشتر از ساکنان، ایالات متحده بالاترین میزان مرگ و میر ناشی از اسلحه را در بین کشورهای توسعه یافته دارد – 49000 نفر در سال 2021، در مقایسه با 45000 سال قبل.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)