اپل پرونده حق نسخه برداری را در برابر راه اندازی که iOS را برای تحقیق شبیه سازی کرده بود از دست داد

اپل پرونده حق نسخه برداری را در برابر راه اندازی که iOS را برای تحقیق شبیه سازی کرده بود از دست داد

اپل روز دوشنبه نتوانست دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده را متقاعد کند که استارت‌آپ امنیتی Corellium با شبیه‌سازی سیستم عامل iOS خود برای کمک به محققان در یافتن نقص‌های امنیتی در دستگاه‌های اپل، حق نسخه‌برداری آن را نقض کرده است.

یازدهمین دادگاه تجدیدنظر ایالات متحده گفت که Corellium به طور قانونی سیستم اپل را تحت دکترین حق چاپ ایالات متحده در استفاده منصفانه بازسازی کرده است و با کمک به تحقیقات امنیتی مهم، پیشرفت علمی را بیشتر می کند.

نمایندگان این شرکت ها بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر در مورد این تصمیم پاسخ ندادند.

نرم افزار Corellium مستقر در فلوریدا به کاربران این امکان را می دهد که iOS را بر روی دستگاه های غیر اپل اجرا کنند و سیستم عامل را به گونه ای بررسی و اصلاح کنند که به محققان امنیتی امکان می دهد آسیب پذیری ها را به طور مؤثرتری جستجو کنند. اپل در سال 2019 از Corellium به دلیل نقض حق چاپ در دادگاه فدرال فلوریدا جنوبی شکایت کرد.

دادگاه استیناف اعلام کرد که اپل قبل از طرح شکایت، تلاشی برای خرید کورلیوم به قیمت نزدیک به 23 میلیون دلار داشت.

دادگاه منطقه ادعاهای اپل را در مورد شبیه ساز iOS Corellium در سال 2020 رد کرد. اپل در سال 2021 درخواست تجدید نظر کرد.

مدار یازدهم موافقت کرد که Corellium روز دوشنبه از iOS استفاده منصفانه ای کرده است و گفت که نرم افزار Corellium ویژگی های جدیدی را اضافه می کند که به محققان امنیتی کمک می کند “کار خود را به گونه ای انجام دهند که آیفون های فیزیکی نمی توانند انجام دهند.”

دادگاه استیناف استدلال های اپل مبنی بر اینکه Corellium به سادگی iOS را در قالبی متفاوت برای سود بسته بندی کرده است، رد کرد و به بازار اپل برای سیستم عامل و برنامه های تحقیقاتی امنیتی آن آسیب وارد کرد.

دادگاه مدار گفت: Corellium “در را برای تحقیقات امنیتی عمیق تر در سیستم عامل هایی مانند iOS باز کرد.”

دادگاه استیناف پرونده را به دادگاه منطقه بازگرداند تا بررسی کند که آیا Corellium حق نسخه برداری مربوط به نمادها و تصاویر پس زمینه اپل را نقض کرده است یا در نقض اشخاص ثالث نقش داشته است.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)