مطالعه نشان می دهد که آلمان چقدر طول کشید تا سیستم قضایی خود را از شر نازی ها خلاص کند – RT World News

یک تحقیق رسمی نشان می‌دهد که سیستم قضایی آلمان برای دهه‌ها پس از جنگ جهانی دوم با نازی‌های سابق کار می‌کرد.

این گزارش 600 صفحه ای که روز پنجشنبه منتشر شد توسط مورخ فردریش کیسلینگ و محقق حقوقی کریستوف سافرلینگ گردآوری شد و دوره جنگ سرد را که از اوایل دهه 1950 تا 1974 ادامه داشت را پوشش می دهد. این کار به سفارش دادستانی فدرال انجام شده است.

ادامه مطلب


گزارش دولت - بیش از 50 درصد از مقامات ارشد وزارت دادگستری آلمان در دهه 1950-1970 نازی‌های سابق بودند.

محققان دریافتند که در یک مقطع در طول دهه 1950، تقریباً از هر چهار مقام ارشد در دفتر دادستانی فدرال، سه نفر از اعضای حزب نازی بوده اند. تا سال 1972 طول کشید تا نازی های سابق دیگر در آن دفتر در اکثریت نباشند، و تا سال 1992 تا اینکه سیستم قضایی به طور کامل از اعضای سابق حزب فاشیست پاکسازی شد.

“هیچ وقفه ای وجود نداشت، چه برسد به یک گسست آگاهانه، با گذشته نازی ها.” محققان در مورد این وضعیت گفتند.

مارگارتا سودهف، وزیر امور خارجه در وزارت دادگستری، با ارائه یافته های این تحقیق گفت که این کشور “مدت ها نابینا ماندم” به حضور نازی‌های سابق در پست‌های ارشد پس از پایان جنگ جهانی دوم.

“در ظاهر آنها وکلای بسیار شایسته ای بودند… اما این در پس زمینه احکام اعدام و قوانین نژادی بود که آنها در آن دخیل بودند.” سودهف نظر داد.

کریستین لامبرشت، وزیر دادگستری در بیانیه ای درباره انتشار این مطالعه گفت او استقبال کرد “این واقعیت که دفتر دادستانی فدرال نیز با گذشته آشفته خود دست و پنجه نرم می کند و در حال روشن کردن بیشتر درگیری های نازی های خود در دوره پس از جنگ است.”

دفتر دادستانی فدرال بالاترین مقام دادستانی آلمان است که مسئول تعقیب افرادی است که قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند و مرتکب جنایات مربوط به امنیت دولتی می‌شوند.

آخرین مطالعه در پی گزارش قبلی منتشر شده در سال 2016 است که بیان می کرد در سال 1957 – بیش از یک دهه پس از پایان جنگ – 77 درصد از مقامات ارشد وزارت دادگستری نازی های سابق بودند. در زمان انتشار آن، هایکو ماس، وزیر دادگستری وقت، اظهار داشت که وکلای دوره نازی به جای افشای بی عدالتی کهنه را سرپوش گذاشتند و در نتیجه بی عدالتی جدیدی ایجاد کردند.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!