هوش مصنوعی وارد دنیای داروهای طراح می شود – RT World News

دانشمندان از هوش مصنوعی برای «پیش‌بینی» فرمول‌های داروهای طراح جدید با هدف کمک به بهبود مقررات آنها استفاده کرده‌اند. هوش مصنوعی فرمول هایی برای نزدیک به نه میلیون داروی جدید بالقوه تولید کرد.

محققان دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC) از یک شبکه عصبی عمیق برای این کار استفاده کردند و به آن آموزش ساخت ساختارهای شیمیایی داروهای جدید بالقوه را دادند. بر اساس مطالعه آنها که این هفته منتشر شد، هوش کامپیوتری در این کار بهتر از آنچه دانشمندان انتظار داشتند عمل کرد.

تیم تحقیقاتی از پایگاه داده ای از داروهای طراح شناخته شده – مواد روانگردان مصنوعی – برای آموزش هوش مصنوعی در ساختار آنها استفاده کرد. بازار داروهای طراحی شده همیشه در حال تغییر است، زیرا تولید کنندگان آنها دائماً فرمول های خود را تغییر می دهند تا محدودیت ها را دور بزنند و جدید تولید کنند. “مجاز” به گفته محققان، مواد، در حالی که شکستن ساختار آنها ماه ها برای سازمان های مجری قانون طول می کشد.

ادامه مطلب


مرگ و میر ناشی از مصرف بیش از حد مواد مخدر در ایالات متحده به رکورد بی سابقه ای رسید

“اکثریت قریب به اتفاق این داروهای طراحی شده هرگز بر روی انسان آزمایش نشده اند و کاملاً کنترل نشده اند. آنها یک نگرانی عمده بهداشت عمومی برای بخش های اورژانس در سراسر جهان هستند.” یکی از محققان، دانشجوی پزشکی UBC دکتر مایکل اسکینیدر گفته است.

پس از آموزش، هوش مصنوعی توانست حدود 8.9 میلیون داروی طراح بالقوه تولید کند. پس از آن، محققان برگه ای از 196 داروی جدید را که در زندگی واقعی پس از آموزش مدل پدیدار شده بودند، ارائه کردند و دریافتند که بیش از 90 درصد از آنها قبلاً توسط رایانه پیش بینی شده است.

«این واقعیت که ما می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که چه داروهای طراح احتمالاً قبل از ظاهر شدن در بازار ظاهر می‌شوند، کمی شبیه فیلم علمی تخیلی سال 2002، گزارش اقلیت است، که در آن آگاهی از قبل درباره فعالیت‌های مجرمانه در شرف وقوع به کاهش قابل توجه جرم و جنایت در یک کشور کمک کرد. دنیای آینده” دکتر دیوید ویشارت، نویسنده ارشد، استاد علوم محاسباتی در دانشگاه آلبرتا، گفته است.

تیم تحقیقاتی خاطرنشان کرده است که شناسایی مواد کاملاً ناشناخته همچنان یک مسئله برای هوش مصنوعی باقی مانده است، اما آنها امیدوارند که به طور بالقوه به این کار کمک کند، زیرا رایانه همچنین قادر بود پیش بینی کند که کدام فرمول های داروهای طراح احتمال بیشتری ایجاد می کند و به آن ضربه می زند. بازار. مدل “ساختار شیمیایی صحیح یک داروی طراح ناشناس را در 72 درصد مواقع در بین 10 نامزد برتر رتبه بندی کرد.” در حالی که تجزیه و تحلیل طیف سنجی، که اندازه گیری به راحتی به دست می آید، دقت را به حدود 86 درصد رساند.

“برای ما شوکه کننده بود که مدل این کار را به خوبی انجام داد، زیرا به طور کلی تصور می شود که روشن کردن کل ساختارهای شیمیایی فقط از طریق یک اندازه گیری دقیق جرم مشکلی غیر قابل حل است.” اسکینیدر بیان کرد.

فکر می کنید دوستان شما علاقه مند شوند؟ این داستان را به اشتراک بگذارید