مطالعه ترس های مرتبط با Omicron را تأیید می کند – RT World News

یک مطالعه جدید ژاپنی نشان داده است که سویه Omicron “سوپر جهش یافته” در مراحل اولیه خود 4.2 برابر بیشتر از نوع دلتا ویروس کرونا قابل انتقال است.

از زمانی که سویه Omicron که در ماه گذشته در آفریقای جنوبی رکورددار جهش است، کشف شد، سازمان بهداشت جهانی (WHO) و دانشمندان پزشکی در سراسر جهان نگرانی‌های خود را مبنی بر مسری‌تر و مقاوم‌تر بودن آن ابراز کردند. به واکسن های فعلی

به نظر می‌رسد این تحقیق جدید که در جلسه پانل مشاوره وزارت بهداشت ژاپن در روز چهارشنبه ارائه شد، تأیید دیگری بر این ترس‌ها باشد.

ادامه مطلب


قرنطینه برای اپراتورهای Omicron تمدید شد

“نوع omicron بیشتر منتقل می کند و از مصونیت ایجاد شده به طور طبیعی و از طریق واکسن ها بیشتر فرار می کند.” هیروشی نیشیورا، استاد علوم بهداشت و محیط زیست در دانشگاه کیوتو، در این نشست گفت.

نیشیورا، متخصص در مدل‌سازی ریاضی بیماری‌های عفونی، داده‌هایی را که از استان گوتنگ آفریقای جنوبی تا 26 نوامبر به دست آمده بود، تجزیه و تحلیل کرده بود.

مدل او نشان داده است که در مرحله اولیه شیوع Omicron، تعداد تولید مثل مؤثر – میانگین تعداد افرادی که از یک ناقل آلوده شده‌اند – 4.2 برابر از R-number نوع دلتا فراتر رفته است.

تعداد موارد در آفریقای جنوبی در ماه‌های اخیر نسبتاً کم بوده است، اما پس از ظهور نوع Omicron، این تعداد به تقریباً 20000 مورد در روز افزایش یافت. با این حال، مشاهدات WHO نشان می‌دهد که سویه جهش‌یافته بیماری را شدیدتر نمی‌کند و اکثر موارد پس‌رفته آن خفیف یا متوسط ​​هستند.

مطالعه نیشیورا هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و در یک مجله علمی منتشر نشده است. اما یافته های آن کافی بود تا تاکاجی واکیتا، رئیس هیئت مشاوران، به مقامات بهداشتی ژاپن پیشنهاد دهد “باید برای شیوع داخلی Omicron آماده شود.”

سازندگان واکسن در حال حاضر عجله کرده اند تا واکسن های خود را به روز کنند تا بتوانند به طور موثر با نوع جدید مقابله کنند. فایزر گفت که قصد دارد نامزد خاص Omicron خود را در ماه مارس به تنظیم کننده ایالات متحده ارائه دهد. مدرنا انتظار دارد ظرف 60 تا 90 روز یک واکسن به روز داشته باشد.