در Omicron، WHO نگرانی جدیدی را به اشتراک می گذارد

در Omicron، WHO نگرانی جدیدی را به اشتراک می گذارد

رئیس واکسن سازمان جهانی بهداشت گفت که بسیاری از افراد آسیب پذیر در کشورهای فقیرتر هنوز یک دوز دریافت نکرده اند. (فایل)

ژنو:

سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز پنجشنبه اعلام کرد که مشخص نیست که آیا دوزهای اضافی واکسن کووید-19 برای محافظت در برابر نوع جدید Omicron مورد نیاز است یا خیر، و از کشورهای ثروتمند خواست از احتکار واکسن‌ها اجتناب کنند.

مشاوران واکسن آژانس بهداشت سازمان ملل متحد هشدار دادند که عجله برای ذخیره سازی واکسن های بیشتر، به ویژه بدون شواهد واضحی که مورد نیاز است، تنها دسترسی آشکارا نابرابر واکسن در سراسر جهان را تشدید می کند.

“در حالی که ما وارد هر وضعیتی که قرار است Omicron باشد، این خطر وجود دارد که عرضه جهانی دوباره به کشورهای با درآمد بالا بازگردد که واکسن را برای محافظت از (جمعیت خود) احتکار می کنند… به نوعی بیش از حد.” کیت اوبراین، رئیس واکسن سازمان جهانی بهداشت به خبرنگاران گفت.

نظر او پس از آن بیان شد که نتایج اولیه منتشر شده در روز چهارشنبه نشان داد که سه دوز واکسن Pfizer-BioNTech Covid برای به دست آوردن همان سطح محافظت در برابر Omicron با دو دوز ارائه شده در برابر سویه اولیه مورد نیاز است.

اوبراین گفت که WHO در حال بررسی داده ها است و ممکن است معلوم شود که “دوزهای اضافی برای محافظت بیشتر در برابر Omicron مفید است”، اما تاکید کرد که هنوز “روزهای بسیار اولیه” است.

در حالی که هنوز شواهد کمی مبنی بر نیاز به دوزهای اضافی برای محافظت در برابر ابتلا به بیماری شدید کووید وجود دارد، بسیاری از افراد آسیب‌پذیر و کارکنان بهداشتی در کشورهای فقیرتر هنوز یک دوز دریافت نکرده‌اند و همچنان در معرض خطر بزرگی قرار دارند.

اوبراین خاطرنشان کرد که در دو ماه گذشته، جهان تازه شروع به رسیدگی به نابرابری خطرناک در دسترسی به واکسن کرده است، با دوزهای اهدایی بیشتر و محموله‌های بزرگ به کشورهایی که از خدمات محروم هستند.

او گفت: «ما باید مطمئن شویم که این وضعیت ادامه پیدا می‌کند.» او هشدار داد که تلاش‌های کشورهای ثروتمند برای ذخیره سازی بیشتر برای مردمشان تنها باعث طولانی شدن همه‌گیری می‌شود.

او گفت: “این از منظر اپیدمیولوژیک کار نمی کند، و از منظر انتقال کار نمی کند، مگر اینکه ما واقعاً واکسنی داشته باشیم که به همه کشورها می رود.”

او هشدار داد: «جایی که انتقال ادامه می‌یابد… این گونه‌ها از کجا می‌آیند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)