کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به جای ترکیب و تطبیق، به همان واکسن کووید بچسبید

کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به جای ترکیب و تطبیق، به همان واکسن کووید بچسبید

پانل سازمان جهانی بهداشت گفت که بهتر است دو دوز از یک واکسن کووید-19 به افراد داده شود.

یک پانل سازمان جهانی بهداشت گفت که بهتر است دو دوز از یک واکسن کووید-19 به افراد داده شود، اما مخلوط کردن و تطبیق راه حل خوبی برای کشورهایی است که با محدودیت عرضه مواجه هستند.

الخاندرو کراویوتو، رئیس این پنل، روز پنجشنبه در یک نشست توجیهی گفت: ما هنوز معتقدیم بهترین رویکرد استفاده از یک واکسن برای دو دوز اولیه است.

ترکیب واکسن‌هایی که قبلاً توسط برخی از دولت‌ها استفاده می‌شد، می‌تواند به کشورهای با درآمد کم و متوسط ​​کمک کند تا انبارها را مدیریت کنند و با کمبود واکسن مقابله کنند. تنظیم‌کننده‌های اتحادیه اروپا ترکیب دو واکسن مختلف کووید-۱۹ را برای برنامه‌های اولیه واکسن و تقویت‌کننده‌ها در روز سه‌شنبه تأیید کردند.

کراویوتو گفت اگر کشورها واکسن‌ها را مخلوط کنند، بهترین رویکرد استفاده از دوز دوم RNA پیام‌رسان یا واکسن مبتنی بر ناقل است، در صورتی که اولین دوز واکسن غیرفعال باشد. او همچنین گفت که پس از واکسن های RNA پیام رسان، واکسن های مبتنی بر ناقل بهتر است.

مطالعه‌ای که در اوایل این هفته توسط دانشگاه آکسفورد منتشر شد نشان داد که مخلوط کردن سایر واکسن‌ها با واکسن‌های AstraZeneca Plc یا Pfizer Inc حداقل به اندازه تزریق دو دوز از یک واکسن در برابر کووید محافظت می‌کند.

به طور جداگانه، گروه مشاوره راهبردی کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در مورد ایمن سازی گفت که یک دوز واکسن جانسون و جانسون می تواند کافی باشد، اگرچه دوز دوم محافظت را افزایش می دهد.

این پانل همچنین درخواستی را تکرار کرد که کشورها باید ابتدا با نابرابری واکسن قبل از دادن تقویت کننده به جمعیت عمومی مبارزه کنند. بدن دوز سوم را فقط برای موقعیت‌های خاص از جمله افراد دارای نقص ایمنی، افراد بالای 60 سال و افرادی که واکسن‌های غیرفعال دریافت کرده‌اند توصیه می‌کند.

کیت اوبراین، رئیس بخش واکسیناسیون سازمان بهداشت جهانی، گفت: این پانل به دوزهای مشابه واکسن اطمینان بیشتری دارد زیرا اکثر تلقیحات تاکنون از این نوع بوده اند و از این رو بیشترین داده ها از این رویکرد پشتیبانی می کند. با این حال، این پانل در مورد انتخاب کشورها بین این دو روش “بسیار بی طرف” است.

کراویوتو گفت که این پنل برای ارائه هرگونه توصیه در مورد نوع omicron به داده های بیشتری نیاز دارد. “مانند دیگران ممکن است به چیزی برسیم که آنطور که در ابتدا تصور می شد خطرناک نباشد.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)