مرگ و میر Omicron در بریتانیا به 12 افزایش یافت، بدون ضمانت محدودیت های کریسمس

مرگ و میر Omicron در بریتانیا به 12 افزایش یافت، بدون ضمانت محدودیت های کریسمس

کووید-19: معاون نخست وزیر انگلیس گفت 104 نفر در حال حاضر با Omicron در بیمارستان بستری هستند. (فایل)

لندن:

دومینیک راب معاون نخست وزیر بریتانیا روز دوشنبه با رد تشدید محدودیت های اجتماعی قبل از کریسمس گفت: 12 نفر در بریتانیا بر اثر نوع Omicron ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند.

بریتانیا سطوح بی سابقه ای از موارد COVID-19 را گزارش کرده است و مقامات و وزرا هشدار داده اند که اثرات کامل موج اخیر هنوز دیده نشده است.

Omicron، اولین بار ماه گذشته در جنوب آفریقا و هنگ کنگ شناسایی شد، در سراسر جهان مسابقه داده است و تاکنون در حداقل 89 کشور گزارش شده است. شناخته شده است که بسیار قابل انتقال است، اما شدت بیماری که باعث آن می شود نامشخص است.

راب گفت علاوه بر 12 مورد مرگ، 104 نفر در حال حاضر در بیمارستان Omicron بستری هستند. مقامات هفته گذشته هشدار دادند که بستری شدن در بیمارستان ممکن است به بالاترین حد خود برسد زیرا تأثیرات جدیدترین افزایش جمعیت بر روی جمعیت تأثیر می گذارد.

راب در پاسخ به این سوال که آیا دولت قبل از کریسمس محدودیت های بیشتری را اعمال خواهد کرد، به رادیو تایمز گفت: “من نمی توانم تضمین های سخت و سریع ارائه کنم.”

“در ارزیابی وضعیت، ما به شدت به داده های واقعی که از طریق آن ارائه می شود تکیه می کنیم و ارزیابی این موضوع مهم در مورد شدت Omicron کمی بیشتر طول می کشد.”

هر تصمیمی برای محدود کردن نحوه برگزاری جشن کریسمس برای نخست‌وزیر بوریس جانسون، هزینه سیاسی بالایی را به همراه خواهد داشت، زیرا اقتدار او به دلیل سوالاتی در مورد اینکه آیا او و کارکنانش قوانین قرنطینه را در سال گذشته زیر پا گذاشته‌اند یا خیر، تضعیف شده است.

جانسون هفته گذشته نیز با شورش بزرگی در پارلمان متحمل شد زیرا قانونگذاران حزب خود به شدت علیه تشدید قوانین COVID-19 عقب نشینی کردند.

برای تصویب قوانین جدید، که شامل دستور دادن به مردم برای پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی می‌شد، جانسون مجبور بود به حمایت حزب کارگر اصلی اپوزیسیون تکیه کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)