مشکلات آشامیدنی طوطی ها منجر به تصادفات پروازی می شود – RT World News

دامپزشکان استرالیایی هشدار داده‌اند که طوطی‌های بال قرمز در انبه‌های غنی از الکل قرار می‌گیرند و بر اثر مسمومیت یا تصادفات ناشی از پرواز تحت تأثیر این بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

دسامبر پایان فصل انبه در منطقه کیمبرلی استرالیای غربی است، بنابراین میوه های ریخته شده زیادی روی زمین وجود دارد. انبه به دلیل غنی بودن از قند، در هنگام پوسیدگی زیر نور خورشید، مقادیر زیادی الکل تولید می کند.

این فراوانی مشروبات الکلی رایگان به یک تهدید واقعی برای طوطی های بال قرمز محلی تبدیل شده است که به سادگی به انبه های تخمیر شده معتاد هستند.

ادامه مطلب




دامپزشک پل مورفی به شرکت پخش استرالیایی گفت که حداقل شش پرنده با علائم مسمومیت با اتانول در هفته گذشته به بیمارستان دامپزشکی بروم آورده شده اند.

“معمولاً آنها چند روزی است که رنج می برند … آنها کاملاً بی حال و در مراحل مختلف سوء تغذیه هستند.” او گفت.

آن طوطی ها خوش شانس بودند، اما “متاسفانه تعداد زیادی از آنها هستند که به کلینیک نمی رسند زیرا قبل از اینکه مردم آنها را پیدا کنند فوت می کنند.” مورفی پشیمان شد.

برخی از پرندگان نیز به دلیل آنها مردند “رفتار مستی” زیرا الکل بر سیستم حرکتی آنها تأثیر می گذارد. ما در حال شنیدن چند گزارش از پرواز به پنجره ها و نشستن روی زمین هستیم. ناتوانی در پرواز و آسیب پذیر بودن در برابر گربه ها و سایر شکارچیان. دامپزشک گفت

به گفته دانشمندان، طوطی بال قرمز تنها گونه پرنده ای است که با انبه تخمیر شده مشکل دارد.

مرگ و میر ناشی از الکل بهایی است که آنها برای تولید مثل درخت مورد علاقه خود می پردازند.

اتانول به وضوح به نوعی ارزش اکولوژیکی برای درخت دارد. مایکل کانسیدین، دانشیار دانشگاه استرالیای غربی، به ABC News گفت، همانطور که پرندگانی که جذب انبه های تخمیر شده می شوند، دانه های آن را بیشتر پراکنده می کنند.