سیل ده‌ها هزار نفر در خیابان‌های وین برای بزرگداشت قربانیان کووید – اخبار RT World

بیش از 30000 نفر خیابان‌های وین را به «دریایی از نور» تبدیل کرده‌اند تا یاد قربانیان کووید را گرامی بدارند، با کارکنان مراقبت‌های بهداشتی ابراز همبستگی کنند، و پس از هفته‌ها تظاهرات ضد اجباری نشان دهند که «اتریش متفاوت» وجود دارد.

این گردهمایی که با شعار #YesWeCare سازماندهی شد، عصر یکشنبه در مرکز وین آغاز شد و مردم هزاران شمع روشن کردند، فانوس‌های درخشان را روشن کردند و از چراغ قوه تلفن همراه برای بزرگداشت بیش از 13000 نفری که از زمان شروع همه‌گیری کووید در اتریش جان خود را از دست داده‌اند، استفاده کردند. . این فلش موب ده دقیقه ای همچنین برای نشان دادن همبستگی با کارکنان مراقبت های بهداشتی که در خط مقدم نبرد علیه کووید هستند، در نظر گرفته شده بود. دو فعال مردمی پشت این رویداد، دانیل لاندو و رومن اسکامونی، در رسانه‌های اتریشی نقل می‌کنند که می‌خواهند «یک مثال از عقل، با هم و برای یکدیگر“و نگرش “اکثریت قریب به اتفاق در کشور


درگیری معترضان ضد قرنطینه با پلیس در وین (ویدئو)

جاده کمربندی نمادین وین پیش از راهپیمایی به روی ترافیک بسته شده بود. خانواده هایی با کودکان در میان شرکت کنندگان مشاهده شدند و پلیس تخمین زد که در مجموع 30000 نفر روز یکشنبه در پایتخت اتریش تجمع کردند.

دریای نور تا حدودی با اکثر تظاهرات‌های اخیر که در وین و جاهای دیگر در اتریش برگزار شد متفاوت بود، زیرا تعداد کمی پلاکارد یا بنر دیده می‌شد و صدای طبل‌ها که اخیراً تظاهرات بسیاری را در وین همراهی کرده بود، بود. نیز به طور آشکار وجود ندارد. با این حال، برخی از شرکت‌کنندگان قلب‌های سنتی شیرینی زنجبیلی را با این کلمه در دست داشتند.واکسینه شده” روی آنها حک شده است. قلب‌های مشابهی قبلاً نیز در راهپیمایی‌های ضد اجباری و ضد قرنطینه دیده شده بود، به جز آنهایی که عبارت “” را داشتند.واکسینه نشده

یکی دیگر از جنبه هایی که رویداد یکشنبه را متمایز کرد این واقعیت بود که اکثر شرکت کنندگان از ماسک استفاده می کردند. یکی از برگزارکنندگان به رسانه ها گفت که قبل از تجمع با پزشکان مشورت کرده بود و آنها “به او اطمینان داد که احتمال عفونت هنگام ملاقات در هوای آزاد به مدت ده دقیقه و در حالی که همه ماسک زده بودند، نزدیک به صفر است.

در جریان فلش‌موب روز یکشنبه هیچ سخنرانی وجود نداشت و این مراسم با تشویق گسترده به پایان رسید. مقامات می گویند که این تظاهرات بدون حادثه سپری شد و هیچ مورد بازداشتی گزارش نشده است.

برگزارکنندگان اصرار داشتند که این رویداد نباید به عنوان “ضد تظاهراتدر پی تظاهرات روز شنبه در پایتخت اتریش و تظاهرات مشابه دیگر. با این حال، دریای نور به دنبال ارائه یک “تصویری متفاوت از اتریشبا دانیل لاندو، یکی از مردان پشت فلش موب، گفت که او معتقد استاکثریت قریب به اتفاق مردم به یکدیگر اهمیت می دهند.

پیام کلیدی دیگر این بود که جایگزینی برایخشونت” – اشاره ای آشکار به درگیری بین فعالان ضد فرمان و پلیس که در چند هفته گذشته دیده شده است. فلش موب یکشنبه توسط بیش از 40 سازمان از جمله اتحادیه ها و گروه های مذهبی حمایت شده بود.

الکساندر ون در بلن، رئیس‌جمهور اتریش، به عنوان نشانه‌ای از حمایت، عکسی از شمع روشن در پنجره‌ی اقامتگاهش را در توییتر به اشتراک گذاشت. علاوه بر آن، اپراتور حمل و نقل عمومی وین “بله ما اهمیت می دهیم” پیام های روی تابلوهای نمایش تراموا.

همچنین در چندین شهر و شهرک دیگر اتریش نیز روز یکشنبه، با حضور صدها نفر، فلش‌موب‌های مشابه با شمع برگزار شد.