مرکز “عملیات کاوری” را برای نجات سرخپوستان سرگردان در سودان راه اندازی کرد: 5 امتیاز

مرکز

خشونت در خارطوم، پایتخت و سایر مناطق سودان در 15 آوریل رخ داد.

دهلی نو:
اس جایشانکار، وزیر امور خارجه هند در توییتر اعلام کرد، هند امروز «عملیات کاوری» را برای نجات شهروندان خود که در سودان در بحبوحه درگیری خشونت‌آمیز بین ارتش این کشور و نیروهای پشتیبانی سریع شبه‌نظامی (RSF) گیر کرده بودند، آغاز کرد.

در اینجا جدول تقلب 5 نقطه ای شما در این داستان بزرگ است:

  1. آقای جایشانکار گفت که حدود 500 هندی برای تخلیه به بندر سودان رسیده اند و تعداد بیشتری نیز در راه هستند.

  2. دولت پیشتر در بیانیه ای اعلام کرد: “دو C-130J نیروی هوایی هند در حال حاضر در جده در حالت آماده باش هستند. و INS Sumedha به بندر سودان رسیده است.”

  3. هند پیش از این دو هواپیمای حمل و نقل نظامی سنگین را در شهر جده عربستان سعودی و یک کشتی نیروی دریایی را در بندری کلیدی در سودان به عنوان بخشی از طرح‌های اضطراری خود برای تخلیه هندی‌های سرگردان مستقر کرده است.

  4. دولت روز جمعه اعلام کرده بود که بر امنیت بیش از 3000 شهروند هندی که در حال حاضر در سرتاسر سودان مستقر هستند، تمرکز کرده است.

  5. در 15 آوریل، در خارطوم، پایتخت و دیگر مناطق سودان، خشونت بین نیروهای وفادار به عبدالفتاح البرهان، فرمانده ارتش و محمد حمدان داگلو، رقیب تبدیل شده او، که فرماندهی نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی قدرتمند را برعهده دارد، رخ داد. متحدان سابق در کودتای سال 2021 قدرت را به دست گرفتند اما بعداً در یک مبارزه تلخ قدرت از هم جدا شدند.