تایوان جدول زمانی را برای آموزش نظامی زنان ذخیره تعیین می کند – رسانه ها – اخبار RT World

تایپه قبلاً اعلام کرده بود که منابع لازم برای آموزش نیروهای ذخیره زن خود را ندارد

خبرگزاری CNA روز دوشنبه به نقل از منابع ناشناس در نیروهای مسلح تایپه گزارش داد که ارتش تایوان قرار است گروهی از کهنه سربازان زن را برای گذراندن 5 تا 7 روز آموزش ذخیره در ماه آینده آغاز کند.

وزارت دفاع ملی تایپه (MND) در ماه ژانویه اعلام کرد که باید سیاست خود را برای آموزش فقط نیروهای ذخیره مرد تغییر دهد، اما هیچ اشاره ای به این موضوع نداده است که آیا این به دلیل افزایش خطر درگیری با پکن است یا خیر. به گزارش CNA، با این حال، این سازمان اعلام کرد که همه نیروهای ذخیره باید بدون در نظر گرفتن جنسیت، سطح تجربه مشابهی داشته باشند.

نیروهای ذخیره زن به یک “محل نامعلوم” در 8 مه در منطقه باده یائویوان، CNA گفت، جایی که به مدت 5 تا 7 روز به آنها آموزش داده خواهد شد. نوع آموزش به درجه نظامی آنها پس از اخراج از نیروهای مسلح بستگی دارد، اما منبع نظامی تعداد نیروهای ذخیره زن را که آموزش خواهند دید فاش نکرد.

MND نشان داد که در مجموع از 220 زن ذخیره در سال جاری خواسته می شود تا آموزش ببینند.

زنان در تایوان نیازی به شرکت در اجباری اجباری سربازی و آموزش اجباری ذخیره مانند همتایان مرد خود ندارند، اما آنها واجد شرایط پیوستن داوطلبانه به ارتش تایپه برای خدمت به عنوان افسر یا سرباز هستند.


تایوان جدول زمانی درگیری با چین را پیش بینی می کند

MND پیش از این اعلام کرده بود که زیرساخت ها و امکانات لازم برای آموزش نیروهای ذخیره زن و مرد را ندارد. با این حال، CNA گزارش می دهد که این موضوع محل مناقشه در صفوف برخی از نیروهای ذخیره بوده است که آن را نوعی تبعیض جنسیتی می دانستند.

در سال 2021، تایوان 8915 زن ذخیره در صفوف خود داشت. حدود 15 درصد از 180000 نیروی مسلح فعال تایپه را زنان تشکیل می دهند. MND مشخص نکرد که آیا حدود 8700 نیروی ذخیره دیگر ممکن است نیاز به آموزش داشته باشند یا خیر.

تقویت صفوف مسلح تایپه در بحبوحه افزایش تنش ها با پکن در داخل و اطراف تنگه تایوان صورت می گیرد. پکن می گوید که فقط وجود دارد “یک چین” و جزیره را به عنوان یک استان جدا شده می بیند که بخشی از قلمرو مستقل خود باقی مانده است، در حالی که تایوان معتقد است که حق خودگردانی دارد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: