مرد هندی الاصل به دلیل ترتیب دادن ازدواج ساختگی در سنگاپور زندانی شد: گزارش

مرد 73 ساله هندی الاصل به دلیل ترتیب دادن ازدواج ساختگی در سنگاپور زندانی شد: گزارش

این مرد 73 ساله به شش ماه حبس تعزیری محکوم شد. (تصویر نمایشی)

سنگاپور:

بر اساس گزارش رسانه ها، یک مرد 73 ساله هندی الاصل در سنگاپور به دلیل ترتیب دادن یک ازدواج صمیمانه بین همکارش و خواهرزاده اش برای کسب امتیاز مهاجرت به شش ماه زندان محکوم شد.

در سال 2016، میران گانی نغور پیچای از عبدالقادر قاسم، 55 ساله، یک تبعه هندی، خواست تا با خواهرزاده سنگاپوری 58 ساله اش، نورجان عبدالکریم، ازدواج کند.

روزنامه تودی روز چهارشنبه گزارش داد که به عنوان بخشی از این ترتیب، میران ترتیبی داد که خواهرزاده اش اسپانسر همکارش شود.

متقاضیان برای دریافت مجوز بازدید کوتاه مدت معمولاً اگر بخواهند 89 روز از تاریخ ورود خود به سنگاپور تمدید کنند، به یک حامی محلی نیاز دارند.

عبدل می‌خواست کارت ویزیت کوتاه‌مدت خود را تمدید کند، در حالی که نورجان در مضیقه مالی بود.

در این گزارش آمده است که عبدالله 25000 SGD به نورجان پرداخت کرده و Meeran از این مبلغ 1000 SGD دریافت کرده است زیرا شوهر سابق نورجان به او بدهکار بوده است.

متعاقباً، این ازدواج در 17 سپتامبر 2016 انجام شد.

در این گزارش آمده است که در 28 سپتامبر 2022، میران توسط افسران اداره مهاجرت و پست های بازرسی (ICA) به دلیل ترتیب دادن یک ازدواج راحت برای کسب امتیاز مهاجرت دستگیر شد.

در دادگاه روز چهارشنبه، گانشواران داناسکاران، دستیار ناظر (ASP) از ICA به دلیل نیاز به بازدارندگی عمومی، به دنبال شش ماه زندان برای میران شد.

«ازدواج های ساختگی جرم است. به سختی می توان آنها را کشف کرد، زیرا به سختی می توان شواهدی مبنی بر ازدواج های ساختگی کشف کرد.»

راجان سوپرامانیام، وکیل مدافع میران، به دنبال مجازاتی کمتر از پیشنهاد دادستانی برای شش ماه حبس بود.

او افزود که موکلش “بسیار پشیمان” است و قصدش فقط کمک به همکار و خواهرزاده اش بوده است.

روزنامه تودی به نقل از راجان در دادگاه گفت: «من همانطور که دادستانی گفته است، می خواهم تأکید کنم که موکلم از این (ترتیب ازدواج) به جز مبلغ 1000 SGD که دریافت کرده است، هیچ سودی نداشته است. .

قاضی منطقه وونگ پک خاطرنشان کرد که اگرچه میران از این ترتیب سود مالی نبرده است، اما او “نقش اصلی” را در تنظیم ازدواج ایفا کرده است.

قاضی منطقه پک گفت: “من با دادستان موافقم که نیاز به بازدارندگی عمومی وجود دارد زیرا تشخیص ازدواج های ساختگی دشوار است.”

میران به شش ماه زندان محکوم شد.

عبدل و نورجان نیز به ترتیب به شش و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

هر کسی که به دلیل ترتیب دادن یک ازدواج مناسب برای کسب امتیاز مهاجرت محکوم شود، طبق قوانین سنگاپور می تواند تا 10 سال زندان یا تا 10000 SGD جریمه شود. PTI GS VM VM