گزارش: پنهانکاری کووید در چین کمک زیادی از نخبگان غربی داشت

گزارش: پنهانکاری کووید در چین کمک زیادی از نخبگان غربی داشت

مقامات امنیتی خارج از آزمایشگاه ووهان در چین، جایی که برخی معتقدند کووید-19 منشا گرفته است.

نیویورک:

نیویورک پست در گزارشی مدعی شد که جاه‌طلبی‌های چین برای کووید، برای پنهان کردن داده‌های مهم و اجتناب از سرزنش، بدون اینکه دانشگاهیان غربی مشتاقانه نقش احمق مفیدی را برای پکن بازی کنند، محقق نمی‌شد.

در این گزارش آمده است: «دانشمندان چینی داده‌ها را پنهان کرده‌اند، توالی‌های ژنتیکی را از پایگاه‌های اطلاعاتی عمومی حذف کرده‌اند و جزئیات مهم را در ارسال‌های مجلات تغییر داده‌اند» در حالی که «ویراستاران مجلات غربی این تلاش‌ها را فعال کرده‌اند» و سازمان بهداشت جهانی فقط اجازه داده است همه اینها اتفاق بیفتد.

نیویورک پست نوشت که دو روایت تحت فشار چین در خطر است: اینکه ویروس از مؤسسه ویروس شناسی ووهان فرار نکرد و اینکه واکنش قاتل و تمامیت خواهانه چین به همه گیری یک مدل موفقیت بود.

میزان همدستی در پیشبرد این نهادها در میان موسسات پیشرو در خارج از چین شگفت‌آور است.

مقصران شامل دانشگاه‌های بزرگی مانند آکسفورد و مجلات علمی پیشرفته هستند، البته در مورد سازمان‌های غیرانتفاعی قدرتمند جهانی.

مجله بیماری‌های عفونی بالینی ظاهراً مقاله‌ای را در مورد مسیرهای احتمالی جهش کووید اصلاح کرده است تا نشان دهد داده‌هایی که بر اساس آن‌ها ساخته شده دیرتر از زمان واقعی جمع‌آوری شده‌اند.

لنست، مسلما مهم‌ترین مجله دانشگاهی، نامه‌ای گروهی از کارکنان بیمارستان‌های چینی دریافت کرد که درخواست کمک بین‌المللی را داشتند.

نیویورک پست نوشت و WHO، سازمان نظارت بر سلامت جهانی، نقش یک مگافون را برای ادعاهای چین در مورد منشاء ویروس بارها بازی کرد که قابل شمارش نیست.

مجلات نمی خواهند با توهین به دولت، دسترسی به بازار پرسود چین را از دست بدهند. بسیاری از دانشگاه ها متکی به پولی هستند که از طریق مسیرهای مختلف از چین به دست می آید. پکن برای تسلط بر سازمان هایی مانند WHO، سیاست های بوروکراتیک سخت بازی می کند.

و موسسات نخبه، به ویژه در آکادمی، کاملاً توسط چپ‌ها تسخیر شده‌اند و مدت‌هاست که به دنبال جایگزینی برای هژمونی شیطانی و سرمایه‌داری ایالات متحده بوده‌اند و آن را در دیکتاتوری ظاهراً خیرخواه پکن یافته‌اند.

در این گزارش در نیویورک پست آمده است: «زمان آن فراتر از آن است که نخبگان ما با حقایق روبرو شوند و با تظاهر به پکن که مانند هر ایالت دیگری است، زانو نکشند.