مردی در چین برای درمان اعتیاد به الکل، تراشه جراحی دریافت کرد

انتظار می رود این تراشه تا پنج ماه با هوس های الکلی مبارزه کند

یک مرد 36 ساله در چین یک تراشه کاشته شده با جراحی دریافت کرده است که به او کمک می کند تا بر اعتیادش به الکل غلبه کند. پست صبحگاهی چین جنوبی گزارش شده است. با این اوصاف، او اولین فردی در کشور است که برای کمک به او در زمینه اعتیاد از چنین درمانی برخوردار شده است.

این مرد که نام خانوادگی او در گزارش به عنوان لیو ذکر شده بود، در 12 آوریل در بیمارستان مغز هونان در مرکز چین تحت یک عمل جراحی 5 دقیقه ای قرار گرفت. این روش بخشی از یک کارآزمایی بالینی بود که توسط هائو وی، معاون سابق هیئت بین المللی کنترل مواد مخدر سازمان ملل رهبری می شد.

آقای هائو گفت که انتظار می رود این تراشه تا پنج ماه با میل به الکل مبارزه کند. این تراشه، زمانی که کاشته می شود، نالترکسون آزاد می کند که توسط بدن جذب می شود و گیرنده های مغز را هدف قرار می دهد. نالترکسون ماده ای است که معمولاً در درمان اعتیاد برای جلوگیری از عود استفاده می شود.

قابل ذکر است که آقای لیو به مدت 15 سال الکلی بوده است. او عادت داشت روزانه نیم لیتر مشروب چینی مصرف کند که او را خشن می کرد. برنامه روزانه او شامل نوشیدن الکل قبل از صبحانه و سپس مصرف آن در طول روز در محل کار و عصر تا زمانی که از هوش رفت.

او گفت که وقتی یک بطری همراه خود نداشت احساس اضطراب زیادی می کرد. با این حال، اعتیاد او که در پنج سال گذشته شدیدتر شده بود، تقریباً سلامتی و رابطه او با والدین و دوست دخترش را از بین برد.

وقتی شنید که بیمارستان‌های محلی آزمایش‌های بالینی فناوری تراشه‌های کاشته‌شده را آغاز کرده‌اند، تصمیم گرفت آن را آزمایش کند. اگرچه در ابتدا مضطرب بود، اما از سرعت و آسانی این روش شگفت زده شد.

آقای لیو گفت: «فقط پنج دقیقه طول کشید و بعد با الکل خداحافظی کردم. پس از جراحی موفقیت آمیز، او امیدوار است که اکنون بتواند از زندگی عاری از الکل لذت ببرد.

طبق گزارش سال 2018 توسط مجله پزشکی لنست، چین از نظر مرگ و میر ناشی از مصرف الکل در صدر جهان قرار گرفت.