درگیری اوکراین به آماده شدن برای درگیری احتمالی چین کمک می کند – پنتاگون – اخبار RT World

به گفته معاون وزیر دفاع آمریکا، مکانیسم کمک به کی یف می تواند روزی در تایوان مورد استفاده قرار گیرد

کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع ایالات متحده گفت، پنتاگون از درس های آموخته شده از ارائه کمک های نظامی به اوکراین برای کمک به تایوان در درگیری احتمالی با چین استفاده خواهد کرد.

ما مزایای زیادی برای چالش بالقوه اقیانوس آرام از درگیری اوکراین به دست آورده ایم. هیکس در مصاحبه ای که روز چهارشنبه منتشر شد به بلومبرگ گفت. ما اکنون یاد می گیریم که پایگاه صنعتی خود را رشد دهیم و آن پایگاه صنعتی را مطالعه کنیم، که در 60 سال گذشته در یک چرخه جشن و قحطی بوده است.

هیکس توضیح داد که این درگیری دشواری های تهیه سریع سلاح و تجهیزات کافی برای کیف را برجسته کرد. ایالات متحده مکرراً از سازمان بازرسی ریاست جمهوری (PDA) برای تسریع انتقال ذخایر به اوکراین استفاده کرد و قصد دارد همین کار را با تایوان نیز انجام دهد.

“ما در حال فکر کردن به این هستیم که چگونه از این مقامات در حال حاضر برای تولید سریعتر و با ظرفیت بالاتر مهمات برای ارائه به نیروهای خود در اقیانوس آرام استفاده کنیم.” هیکس گفت و افزود که پنتاگون چنین کرده است “یک استراتژی روشن که بر چین متمرکز است.”

اگرچه معاون وزیر اعتراف کرد که ایالات متحده اعتقادی ندارد که پکن در حال برنامه ریزی است “حمله قریب الوقوع” در مورد تایوان، او معتقد بود که پنتاگون به آن متعهد است اطمینان یافتن از اینکه رهبری (چین) هر روز از خواب بیدار می شود و می گوید امروز روز تجاوزی نیست که منافع ایالات متحده را تهدید کند.

در ماه دسامبر، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، قانون مجوز دفاع ملی 2023 را امضا کرد که شامل 2 میلیارد دلار وام نظامی به تایپه است. این قانون همچنین به واشنگتن اجازه می دهد تا انبار مهمات اضطراری به ارزش 100 میلیون دلار در جزیره یا نزدیکی آن جمع آوری کند.


Wargame ضعف کلیدی ایالات متحده را در جنگ احتمالی تایوان نشان می دهد

چن چین جن، نخست وزیر تایوان روز دوشنبه گفت که مذاکرات برای مونتاژ “ذخایر اضطراری منطقه ای” هنوز ادامه داشتند

پکن در ماه جاری در واکنش به سفر تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان به ایالات متحده، تمرینات نظامی گسترده ای را در اطراف جزیره برگزار کرد. پکن تایوان را – که از اواخر دهه 1940 توسط یک دولت جداگانه اداره می شود – قلمرو خود می داند و تماس بین مقامات داخلی و خارجی را مداخله در امور داخلی خود می داند. چین نیز واشنگتن را به حمایت متهم کرده است “نیروهای تجزیه طلب” در جزیره.

شی جین پینگ، رئیس جمهور چین سال گذشته گفت که پکن طرفدار صلح است “اتحاد مجدد” با تایوان اما حق استفاده از زور در صورت لزوم را برای خود محفوظ می دارد.

ایالات متحده با خودداری از برقراری روابط دیپلماتیک رسمی با تایوان از سیاست “چین واحد” حمایت می کند. در عین حال، واشنگتن به مقامات محلی اسلحه فروخته و قول داده است که در صورت تهاجم از جزیره دفاع کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: