مردان هندی الاصل به دلیل اداره یک شرکت داروسازی جعلی در بریتانیا محکوم شدند

مردان هندی الاصل به دلیل اداره یک شرکت داروسازی جعلی در بریتانیا محکوم شدند

پلیس گفت که آنها حداقل 3.5 میلیون پوند سود غیرقانونی داشته اند. (نمایندگی)

لندن:

گروهی از مردان هندی الاصل، از جمله دو پدر و پسر، به دلیل اداره کاری که اسکاتلند یارد به عنوان یک کارخانه داروسازی تقلبی در مقیاس بزرگ در غرب لندن توصیف می کند، محکوم شده اند.

پلیس متروپولیتن گفت که واحد جرایم سایبری آن پس از دریافت اطلاعاتی از اداره مبارزه با مواد مخدر (DEA) در ایالات متحده مبنی بر اینکه این افراد در حال فروش داروهای دارویی در وب تاریک هستند، تحقیقاتی را رهبری کرد.

آلن ولنتاین، پسرش روشن ولنتاین، و دوست دوران کودکی روشن، کرونال پاتل، در حال تولید و فروش بنزودیازپین‌ها بودند، نوعی آرام‌بخش که یک داروی کنترل‌شده کلاس C است.

پلیس گفت که با این عملیات حداقل 3.5 میلیون پوند سود غیرقانونی به دست آورده است. این سه نفر همچنین چندین حساب در بازارهای مختلف وب تاریک داشتند و فروش زاناکس، دیازپام و در گذشته والیوم را تبلیغ می کردند.

کارآگاه الکس هاوکینز، از واحد جرایم سایبری پلیس مت، که رهبری تحقیقات را بر عهده داشت، گفت: «این سه مرد یک تولید پیچیده و در مقیاس بزرگ از داروهای دارویی تقلبی که در وب تاریک فروخته می‌شد و به نظر می‌رسید واقعی بودند، اداره می‌کردند.

او گفت: “عملیات آنها صرفاً برای طمع دست اندرکاران بود و هیچ نگرانی در مورد آسیب پذیری های خریداران این داروها نداشتند. برخی از داروها حاوی مواد شیمیایی کاملاً متفاوت با داروهایی بودند که باید در قرص های اصلی وجود داشته باشند؛ برخی از آنها بسیار خطرناک هستند.” گفت.

هاوکینز گفت که این تحقیقات منجر به کشف اولین این مواد شیمیایی در بریتانیا شد و قوانین در اواخر سال جاری اصلاح خواهد شد تا این داروها را تحت قانون سوء استفاده از مواد مخدر به عنوان مواد ممنوعه کلاس A درج کند.

او افزود: “توقف ساخت این داروها خطر قابل توجهی را برای مردم از بین برده است. ما می خواهیم از شرکت های دارویی Viatris و Teva UK برای کمک به Met در تحقیقات ما و حمایت از پیگرد قانونی ما علیه این مردان خطرناک و کلاهبردار تشکر کنیم.”

من از هر کسی می‌خواهم که به دنبال مشاوره پزشکی باشد و از طریق پزشک نسخه‌ای برای دارو دریافت کند. اگر از وب تاریک خریداری کنید، هیچ تضمینی وجود ندارد که چه چیزی در مواد وجود دارد، مانند این مورد. هر سه مرد در ماه اوت سال گذشته به توطئه برای تولید مواد مخدر کلاس C و جرایم پولشویی متهم شدند.

کرونال پاتل 40 ساله و روشن ولنتاین 39 ساله در اوایل سال جاری در دادگاه ایسلورث کرون اعتراف کردند در حالی که آلن ولنتاین 62 ساله در جرایم مواد مخدر بی گناه بود و این هفته پس از محاکمه در همان دادگاه مجرم شناخته شد.

اتهامات آنها شامل توطئه برای تولید، داشتن و عرضه داروهای کنترل شده کلاس C، داشتن یک داروی کنترل شده از کلاس C با قصد عرضه است. توطئه برای فروش کالاهای دارای علامت تجاری بدون مجوز، توطئه برای استفاده از یک علامت تجاری ثبت شده برای برچسب زدن یا بسته بندی کالا بدون مجوز، در اختیار داشتن اقلامی که برای کپی برداری غیرمجاز از علائم تجاری ثبت شده طراحی شده اند، و توطئه برای پنهان کردن، تبدیل یا انتقال اموال مجرمانه.

هر سه نفر بعداً محکوم خواهند شد و جلسه مصادره برای به دست آوردن قانونی سود غیرقانونی آنها در زمان مقرر برگزار خواهد شد.

کارآگاه هلن رنس که رهبری Met را بر عهده دارد، گفت: “واحد جرایم سایبری متخصص ما متخصص نفوذ در فروش اقلام غیرقانونی در تاریک وب هستند. ما با شرکای مجری قانون بین‌المللی همکاری می‌کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که چنین عملیاتی در مسیر آنها متوقف می‌شود.” واحد جرایم سایبری پلیس

کارآگاهان واحد تحقیقات را در ژانویه 2022 آغاز کردند و بلافاصله پس از آن متوجه شدند که این سه مرد در حال بازدید از یک واحد انبار در پارک تجاری Acton در غرب لندن بودند.

از اینجا بود که داروها تولید، بسته بندی و عرضه شد. پلیس Met اعلام کرد که این افراد تحت پوشش شرکتی به نام Puzzle Logistics Limited که در سال 2016 تشکیل شد، فعالیت می کردند.

هر یک از مردان به طور روزانه از واحد بازدید می کردند و اغلب اوقات بیشتر روز را در آنجا می ماندند. کرونال پاتل اغلب با کیسه های بزرگ خارج می شد و 10 تا 15 دقیقه بعد بدون محتویات کیسه ها برمی گشت.

کاربران داروها را از طریق وب تاریک خریداری می‌کردند و با ارز دیجیتال پرداخت می‌کردند که سپس پست می‌شد.

واحد جرایم سایبری مت اعلام کرد که اطلاعات دقیقی از وب تاریک و آموزش در زمینه ارزهای دیجیتال دارد و به آنها اجازه می دهد تا تحقیقات را به طور موثر پیش ببرند.

کارآگاهان از تاکتیک های تخصصی سایبری استفاده کردند تا ثابت کنند که ولنتاین و پاتل بودند که مواد غیرقانونی را می ساختند و می فروختند.

آنها مشخص کردند که این سه مرد 3.5 میلیون پوند را از ارز دیجیتال به ارز فیات یا پوند استرلینگ تبدیل کردند و حساب ها توسط پلیس مسدود شد.

در 17 آگوست 2022، کرونال پاتل در نزدیکی انبار دستگیر شد، با 15 بسته برچسب برای ارسال به آدرس‌های سراسر بریتانیا.

در داخل آن بسته‌ها، قرص‌هایی وجود داشت که «Xanax» و «Teva»، هر دو نام تجاری داروهای دارای مجوز در گروه بنزودیازپین‌ها بودند. روشن و آلن ولنتاین در همان روز دستگیر شدند.

ماموران در بازرسی از انبار یک آزمایشگاه مخفی پیدا کردند که در آن مقدار زیادی تجهیزات و چندین ظروف مواد شیمیایی به همراه جعبه های متعدد قرص تولید شده در محل کشف شد.

قرص‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند و حاوی داروهای کلاس C از گروه بنزودیازپین‌ها از جمله دشلورواتیزولام، فلوبرومازپام، برومازولام و فلوآلپرازولام بودند.

پلیس متحرک گفت که تحقیقاتش در حال حاضر برای تأیید ادعاهای مطرح شده توسط آلن ولنتاین به هیئت منصفه مبنی بر اینکه او یک پزشک با صلاحیت در داروسازی است، ادامه دارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)