مدل کسب و کار موفق نتفلیکس هند در 116 کشور تغییر کرده است

مدل کسب و کار موفق نتفلیکس هند در 116 کشور تغییر کرده است

نتفلیکس پس از موفقیت خود در هند، نرخ اشتراک را در 116 کشور کاهش داده است.

دهلی نو:

این شرکت روز چهارشنبه اعلام کرد نتفلیکس به دنبال موفقیت مدل تجاری خود در هند، نرخ اشتراک را در 116 کشور کاهش داده است.

نتفلیکس پس از راه‌اندازی طرح اشتراک ارزان قیمت در این کشور در سال 2021 شاهد رشد 30 درصدی در تعامل با مشتری و رشد 24 درصدی درآمد سال به سال در هند بوده است.

این شرکت برای اولین بار قیمت اشتراک را در محدوده 20 تا 60 درصد کاهش داد تا با بازار هند سازگار باشد و نفوذ آن را عمیق تر کند.

«این کاهش‌ها – همراه با یک جدول اصلاح‌شده – به رشد تعامل در هند تقریباً 30 درصد نسبت به سال قبل کمک کرد در حالی که رشد درآمد خنثی F/X (فارکس) در سال 2022 به 24 درصد (در مقابل 19 درصد در سال 2021) شتاب گرفت. نتفلیکس در گزارش درآمد سه ماهه مارس 2023 گفت: با درس گرفتن از این موفقیت، قیمت‌ها را در 116 کشور دیگر در سه ماهه اول کاهش دادیم.

کشورهایی که نتفلیکس قیمت آن را کاهش داده است، کمتر از 5 درصد در کل درآمد آن در طول سال مالی 2022 مشارکت داشته اند.

این شرکت گفت: “ما معتقدیم که افزایش پذیرش در این بازارها به حداکثر رساندن درآمد ما در طولانی مدت کمک می کند.”

درآمد خالص جهانی نتفلیکس در سه ماهه منتهی به مارس 2023 حدود 18 درصد کاهش یافت و از 1597 میلیون دلار در مدت مشابه سال قبل به 1305 میلیون دلار رسید.

درآمد نتفلیکس، با این حال، از ۷۸۶۸ میلیون دلار در سه ماهه مارس ۲۰۲۲، ۳.۷ درصد رشد کرد و به ۸۱۶۲ میلیون دلار در سه ماهه گزارش شده رسید.

اعضای پولی این شرکت در سطح جهانی 4.9 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و به 232.5 میلیون نفر رسید.

نتفلیکس انتظار دارد درآمد خالص آن در سه ماهه آوریل تا ژوئن 2023 حدود 1.6 درصد کاهش یابد و به 1283 میلیون دلار برسد در حالی که درآمد آن با 3.4 درصد افزایش به 8242 میلیون دلار برسد.

این شرکت که قبلاً از تبلیغات در پلتفرم خود بیزار بود، اکنون طرح های مبتنی بر تبلیغات را با امتیاز قیمت اشتراک کمتر نسبت به برنامه های اولیه خود آغاز کرده است.

نتفلیکس گفت: «درگیر شدن در سطح تبلیغات ما بالاتر از انتظارات اولیه ما است و همانطور که انتظار می‌رفت، ما شاهد تغییر بسیار کمی از برنامه‌های استاندارد و پریمیوم خود بوده‌ایم.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)