مکزیک “مداخله” ایالات متحده در جنگ مواد مخدر را محکوم می کند – RT World News

رئیس جمهور مکزیک می گوید: نفوذ DEA به کارتل سینالوآ بدون مجوز دولت به منزله جاسوسی است.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک، معروف به AMLO، سازمان مبارزه با مواد مخدر آمریکا را به دلیل نفوذ بدون اجازه او به کارتل سینالوآ مورد انتقاد قرار داد و واشنگتن را متهم کرد “دخالت سوء” در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه

در کشور ما عوامل خارجی نمی توانند وجود داشته باشند، نه. AMLO اصرار کرد و توضیح داد که در حالی که ایالات متحده و مکزیک می توانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند، مکزیک به تنهایی تصمیم می گیرد که چه کسی می تواند “دخالت.” او گفت که هر چیز دیگری نقض غیرقابل قبول حاکمیت مکزیک است.

او گفت که تنها پس از تضمین امنیت مکزیکی ها – هم از طرف کارتل های ماوراء خشونت و هم از عوامل DEA – می توان موضوع کمک به ایالات متحده در جنگ مواد مخدر را مورد بررسی قرار داد. “همکاری بله، ارسال خیر.”


بیشتر جمهوری خواهان ایالات متحده از اعزام ارتش به مکزیک حمایت می کنند - Politico

وزارت دادگستری هفته گذشته کیفرخواست 28 شخصیت ارشد در کارتل سینالوآ را به اتهاماتی شامل قاچاق مواد مخدر و سلاح، پولشویی، قتل، اخاذی، آدم ربایی و شکنجه اعلام کرد. دادستان ها به خود می بالیدند که DEA داشته است “نفوذ فعالانه” کارتل و شاخه آن، Chapitos (“چاپوس کوچک”، نامگذاری شده به نام فرزندان سلطان مواد مخدر سینالوآ، ال چاپو)، و به مدت یک سال و نیم تحرکات آن را دنبال می کردند، بدون اینکه به دولت مکزیک اطلاع دهند. متهم به انجام ندادن کافی برای توقف جریان غیرقانونی فنتانیل به آمریکا.

AMLO بارها مسئولیت مکزیک در تولید فنتانیل را رد کرده است و انگشت اتهام را به سوی تامین کنندگان مواد شیمیایی آسیایی نشانه رفته است – به علاوه ضعف در جامعه آمریکا که باعث افزایش تقاضا برای مواد افیونی مصنوعی شده است که باعث بیش از 100000 اوردوز مرگبار در سال گذشته شد. روز دوشنبه، او افزود که ایالات متحده احمقانه است “اعتماد کورکورانه” عوامل DEA آن زمانی که ثابت شده است که بسیاری از آنها با جنایات سازمان یافته ارتباط دارند یا حفظ می کنند.

در حالی که او به طور خاص به نیکلاس پالمیری، رئیس سابق DEA برای مکزیک اشاره می کرد، که سال گذشته بی سر و صدا بازنشسته شد، وقتی معلوم شد که بیش از حد با وکلای برجسته کارتل دوست شده است. در همین حال، کل عملیات خارجی DEA در حال حاضر تحت بازبینی خارجی قرار دارد که در پاسخ به محکومیت عامل سابق خوزه ایریزاری به اتهام پولشویی، دستور داده شده است. Irizarry از ده‌ها مامور ارشد DEA که دارای وضعیت خوبی بودند به عنوان شرکای خود در جنایت نام برد و عملیاتی را توصیف کرد که سه قاره را در بر گرفت و از میوه‌های کارتل میلیون‌ها نفری که شست‌وشو داده بود می‌نوشید.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: