فاکس نیوز با بیش از 780 میلیون دلار دعوای اطلاعات نادرست ایالات متحده را حل و فصل کرد

فاکس نیوز با بیش از 780 میلیون دلار دعوای اطلاعات نادرست ایالات متحده را حل و فصل کرد

فاکس نیوز، یک شبکه رسانه ای آمریکایی، نیازی به عذرخواهی نخواهد داشت. (نمایندگی)

واشنگتن، ایالات متحده:

فاکس نیوز پس از توافقی در آخرین لحظه روز سه شنبه از محاکمه بالقوه تحقیرآمیز افترا جلوگیری کرد، اما این یک ضرب و شتم شهرت بود که به گفته ناظران بعید است که پخش کننده تاثیرگذار را تشویق کند تا “موتور اطلاعات نادرست” خود را رام کند.

این شبکه که یکی از قدرتمندترین و سودآورترین شبکه‌های ایالات متحده است، در دعویی که توسط شرکت فناوری Dominion به دلیل پوشش ادعاهای تقلب دروغین در انتخابات 2020 راه اندازی شده بود، با پرداخت 787.5 میلیون دلار موافقت کرد.

در حالی که فاکس نیوز از محاکمه ای انفجاری خارج شد، تحلیلگران گفتند که حل و فصل یک نمونه نادر است که نشان می دهد ممکن است بهای سنگینی برای اطلاعات نادرست آشکار وجود داشته باشد – حتی برای غول های رسانه ای که زمانی دست نخورده بودند.

روی گوترمن، استاد دانشگاه سیراکیوز، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این می‌تواند به عنوان زنگ خطری برای پخش‌کنندگان زنده و یادآوری این موضوع تلقی شود که واقعاً بین اظهارات واقعی نادرست و پخش آگاهانه چنین اطلاعات نادرست و گفتار محافظت شده تفاوت وجود دارد. .

Dominion که از فاکس نیوز به مبلغ 1.6 میلیارد دلار شکایت کرده بود، ادعا کرده بود که این شبکه ادعای بی‌اساس دونالد ترامپ مبنی بر استفاده از ماشین‌های رای‌گیری آن برای تقلب در انتخابات 2020 به نفع جو بایدن را تبلیغ کرده است.

این توافق به این معنی بود که هیچ یک از شخصیت های برجسته پخش کننده – از جمله رئیس شرکت فاکس، روپرت مرداک و مجریانی مانند تاکر کارلسون و شان هانیتی – مجبور به شهادت نخواهند بود.

جان کولهن، استاد دانشکده حقوق دلاور در دانشگاه وایدنر، به خبرگزاری فرانسه گفت: “یک ضرر – و خود فرآیند محاکمه – برای فاکس بسیار بدتر بود.”

“آنها به چشم انداز رژه شاهدان برجسته ای که باید سعی کنند از دستگاه اطلاعات نادرست خود در برابر هیئت منصفه دفاع کنند، خیره شده بودند. صدا برای همیشه هزار بار تکرار می شد.”

“لکه”

Dominion مقادیر فراوانی از ارتباطات داخلی فاکس نیوز، از جمله پیام‌های متنی و ایمیل‌ها را منتشر کرده بود که نشان می‌داد مدیران آن ادعاهای ترامپ را رد کرده و حتی با وجود تمجید از رئیس‌جمهور سابق، ابراز انزجار کردند.

آنجلو کاروسونه، رئیس گروه حمایتی Media Matters می گوید: «لکه ای که روی فاکس باقی می گذارد با پول پاک نمی شود.

این شبکه به عنوان یک رسانه تبلیغاتی حزبی کاملاً افشا شده است که حاضر است برای کسب سود و قدرت دست به هر کاری بزند.»

به گفته رسانه های آمریکایی، بر اساس شرایط توافق، پخش کننده مجبور نیست برای پخش مطالب نادرست در برنامه های شبکه عذرخواهی کند یا اعتراف کند.

آیا تسویه حساب عظیم برای متوقف کردن شبکه محافظه کار از انجام همین کار در آینده کافی خواهد بود؟ بسیاری از تحلیلگران بدبین بودند.

گرگوری میلر، یکی از بنیانگذاران مؤسسه غیرانتفاعی غیرانتفاعی OSET، به خبرگزاری فرانسه گفت: “آیا موتور اطلاعات نادرست فاکس مجازات خواهد شد؟ من شک دارم.”

“ممکن است کمی سرد شدن را به همراه داشته باشد، اما من می ترسم که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 کاملا آماده شود.”

کارشناسان یک مسابقه بسیار قطبی در سال 2024 را پیش بینی می کنند.

ترامپ – که ادعای نادرستش مبنی بر دزدیده شدن انتخابات قبلی از او باعث تحریک اوباش خشونت آمیز برای حمله به ساختمان کنگره آمریکا در 6 ژانویه 2021 شد – برای سومین بار در انتخابات ریاست جمهوری شرکت می کند و همچنان یکی از نامزدهای پیشتاز نامزدی جمهوری خواهان است.

“نقشه راه برای دروغ”

مشکلات حقوقی فاکس نیوز به سختی تمام شده است.

این کشور با شکایت ۲.۷ میلیارد دلاری دیگر برای افترا از سوی یکی دیگر از شرکت‌های فناوری رأی‌دهی اسمارت‌ماتیک مواجه است که به طور مشابه شبکه را به روایت‌های نادرست متهم کرده است که در شکست ترامپ در سال ۲۰۲۰ نقش داشته است.

یک وکیل Smartmatic در بیانیه ای که توسط رسانه های آمریکایی گزارش شده است، گفت: «دعوای قضایی Dominion برخی از رفتارهای نادرست و آسیب های ناشی از کمپین اطلاعات نادرست فاکس را افشا کرد.

“Smartmatic بقیه را افشا خواهد کرد.”

میلر ابراز نگرانی کرد که تسویه حساب روز سه‌شنبه، که مسلماً نوار بالای افترا در رسانه‌ها را تأیید می‌کند، می‌تواند «نقشه راه قانونی برای انتشار دروغ‌های آینده را برای شبکه‌های دیگر فراهم کند».

و اگر فاکس یا حامیانش این حل و فصل را به عنوان یک “پیروزی” توصیف کنند، او افزود که می تواند مخل تر باشد.

اندرو سلپاک، استاد رسانه در دانشگاه فلوریدا، به خبرگزاری فرانسه گفت: «فاکس اساساً می‌تواند این موضوع را به عنوان قربانی به تصویر بکشد.

“مطمئنم افرادی هستند… که ممکن است این نتیجه را جشن بگیرند، اما نمی دانند که وقتی یک سابقه ایجاد می شود، می توان آن را به روی هر کسی بازگرداند.

“در حالی که فاکس می تواند از یک شهرک سازی به این بزرگی جان سالم به در ببرد، سازمان های خبری زیادی وجود دارند که قادر به انجام آن نیستند.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)