مدت زندان برای وزیر سابق مهاجرت به دلیل قانون اجباری پناهندگی – RT World News

اینگر استویبرگ، وزیر سابق مهاجرت دانمارک به دلیل دستور غیرقانونی جدایی زوج های زیر سن قانونی که در این کشور شمال اروپا درخواست پناهندگی کرده بودند، به 60 روز زندان محکوم شد.

روز دوشنبه، یک دادگاه استیضاح وزیر سابق مهاجرت را مجرم شناخته و او را به 60 روز حبس بدون قید و شرط به دلیل فرمانی در سال 2016 که منجر به جدایی زوج های مهاجر زیر سن قانونی می شد، محکوم کرد.

ادامه مطلب


NZ به عیاشی 25 نفره به عنوان بخشی از قوانین جدید کووید

استویبرگ که به دلیل موضع تندرو خود در مورد مهاجرت شناخته می شود، دستور داده بود که مقامات پس از ورود به دانمارک زوج های مهاجر را جدا کنند. در مجموع 23 زوج از هم جدا شدند، اقدامی که بعداً توسط بازرس مجلس غیرقانونی تشخیص داده شد. بازرس حکم داد که دستور استویبرگ به این موضوع که زوج‌ها حق ارزیابی‌های فردی را دارند ناکام می‌ماند.

این سیاستمدار جناح راست که از سال 2015 تا 2019 وزیر حزب لیبرال بود، متهم به نقض آگاهانه قانون شد. او به مطبوعات گفته بود که انتظار دارد این پرونده کنار گذاشته شود و دستور دادن را تکذیب کرد. وزیر سابق مدعی شد که این اقدام با هدف حمایت از دختران زیر سن قانونی و جلوگیری از ازدواج کودکان انجام شده است.

دادستان جان لوریتزن و آن بیرگیت گاملورد به خبرنگاران در خارج از دادگاه گفتند که از این حکم راضی هستند و مدعی شدند که “یک مورد تاریخی”

دادستانی در اولین محاکمه استیضاح در حدود سه دهه اخیر به دنبال چهار ماه حبس مشروط بود. 25 قاضی از 26 قاضی با محکومیت وزیر سابق موافقت کردند.

این پرونده برای اولین بار در سال 2016 هنگامی که یک زوج سوری به بازرس شکایت کردند که در بدو ورود به دانمارک در مراکز پناهندگی جداگانه قرار گرفته اند، آشکار شد. کمیسیون راه اندازی به اصطلاح “پرونده عروس کودک” در سال 2020 متوجه شد که حرکت به جدایی بود “به وضوح غیرقانونی است.”