محمد در صدر فهرست اسامی محبوب نوزادان در اسرائیل – اخبار RT World

بر اساس داده های دولتی، رایج ترین نامی که در سال 2020 به پسران تازه متولد شده در اسرائیل داده می شود، محمد و برای دختران، مایا بوده است.

اداره مرکزی آمار (CBS) روز سه شنبه اعلام کرد که تقریباً 2400 پسر در این کشور یهودی به نام بنیانگذار اسلام، پیامبر آن حضرت محمد در سال گذشته نامگذاری شده اند.

ادامه مطلب


محبوب ترین نام ها در میان نوزادان بریتانیایی مشخص شد

این نام به احتمال زیاد در جامعه مسلمانان این کشور غالب بود. بر اساس داده های سی بی اس، حدود 1.7 میلیون مسلمان تا اواخر سال 2020، 18 درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می دادند.

بر اساس برخی برآوردها، به طور کلی اعتقاد بر این است که محمد محبوب ترین نام مردانه در سراسر جهان است که توسط 150 میلیون نفر در سراسر جهان انتخاب شده است.

این نام پنجمین نام رایج نوزادان در بریتانیا در سال 2020 شد، در حالی که در سال قبل به 10 نام برتر در ایالات متحده نیز راه یافت.

همچنین در سال گذشته در اسرائیل، نام‌های دیوید، لاوی یا آریل در فهرست نام‌های نوزادان آن قرار داشتند، و همچنین به احتمال زیاد این ترجیحات در جوامع یهودی وجود داشته است.

محبوب ترین نام دخترانه در این کشور در سال 2020 مایا بود که هم توسط جمعیت یهودی و هم غیریهودی ترجیح داده می شد.

در زبان های عبری، اسپانیایی و یونانی به معنای آب است، اما در فرهنگ های دیگر نیز دیده می شود. برای مثال، مایا از سانسکریت به عنوان “توهم” ترجمه شده است.