جنین دایناسور کاملاً حفظ شده در تخم – RT World News

یک فسیل کاملاً حفظ شده از یک بچه دایناسور که در داخل تخم خود جمع شده بود، در پشت موزه چین دوباره کشف شد که سال‌ها گمراه شده بود و نور جدیدی را بر پیوند موجودات دوران مزوزوئیک و پرندگان می‌تاباند.

در مقاله‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، دانشمندان کشف جنین دایناسور تروپود اویراپتورید کرتاسه پسین را مهم ارزیابی کردند.

این فسیل 70 میلیون ساله به خاطر موزه تاریخ طبیعت سنگی ینگلیانگ که در آن پیدا شد، نام مستعار بچه یینگلیانگ داده شده است. این فسیل در سال 2000 توسط شرکت چینی یارانه‌ای به این موسسه خریداری شده بود، اما برای دو دهه فراموش شد تا اینکه توسط کارکنان موزه کشف شد.

ادامه مطلب


ایلان ماسک از

دارلا زلنیتسکی، دانشیار علوم زمین در دانشگاه کالگری کانادا، که یکی از نویسندگان مقاله است، گفت که یافتن استخوان های بچه دایناسور بسیار نادر است، بنابراین این یافته خاص فوق العاده است.

“این یک نمونه شگفت انگیز است… من 25 سال است که روی تخم دایناسورها کار می کنم و هنوز چیزی شبیه به آن ندیده ام.” زلنیتسکی به سی ان ان گفت. “تا به حال، اطلاعات کمی در مورد آنچه در داخل تخم دایناسور قبل از جوجه ریزی در حال رخ دادن بوده است، وجود داشته است، زیرا اسکلت های جنینی بسیار کمی وجود دارد، به ویژه آنهایی که کامل و در حالت زندگی حفظ شده اند.”

تخم مرغ حدود 7 اینچ (17 سانتی متر) طول دارد، در حالی که تصور می شود بچه دایناسور از سر تا دم حدود 11 اینچ (27 سانتی متر) طول داشته باشد. محققان – که اهل بریتانیا، کانادا و چین هستند – ادعا کردند که بچه یینگلیانگ قبل از جوجه ریزی در داخل آن حرکت می کرد، مشابه پرندگان امروزی.

تجزیه و تحلیل تخم‌مرغ نشان می‌دهد که وضعیت دایناسور نیز شبیه وضعیت یک جنین پرنده مدرن است که نشان می‌دهد رفتار پرندگان در حال جمع کردن پرندگان است – اشاره‌ای به موقعیت محافظتی سر زیر بال که توسط پرندگان چند روز قبل از خروج از تخم در نظر گرفته شد. پوسته – ممکن است از تروپودهای غیر پرندگان سرچشمه گرفته باشد.

قبلاً تصور می شد که رفتار منحصر به پرندگان است. ما از دیدن این جنین که به زیبایی در داخل یک تخم دایناسور نگهداری شده بود، شگفت زده شدیم که در حالتی شبیه پرنده قرار داشت. این وضعیت قبلاً در دایناسورهای غیر پرنده تشخیص داده نشده بود. دیرینه زیست شناس Waisum Ma از دانشگاه بیرمنگام بریتانیا که این پروژه را رهبری می کرد، در بیانیه ای گفت.