مجسمه تاریخی 230 ساله با مداد شمعی آبی در بریتانیا تخریب شد

مجسمه تاریخی 230 ساله با مداد شمعی آبی در بریتانیا تخریب شد

تراست مشخص نکرده است که چه کسی مسئول این تخریب هاست.

موسسه خیریه حفاظت از محیط زیست بریتانیا اعلام کرد که مجسمه تاریخی 230 ساله پوره آب سابرینا تخریب شده است. این اثر هنری که سابرینا دراز کشیده را به تصویر می‌کشد، یک پوره آب از افسانه‌های ولزی، در ۹ آوریل پیدا شد که کاملاً پوشیده از دودل‌ها بود.

مجسمه پس از یک مراسم عید پاک در دادگاه تاریخی کروم، که در آن به کودکانی که از عمارت و باغ‌های آن بازدید می‌کردند یک بسته مداد رنگی داده می‌شد، تخریب شد. بی بی سی

نشانه‌های مداد رنگی آبی روشن روی صورت، بازوها و نیم تنه مجسمه در کروم، ووستر دیده می‌شد. خرابکاران ناشناس همچنین بر روی پلاک یادبود Lancelot Capability Brown، معمار منظر بریتانیایی قرن هجدهم، در همان نزدیکی نقاشی کشیدند.

به گفته موسسه اعتماد ملی، جان بیکن مجسمه سابرینا را در حدود سال 1802 مجسمه سازی کرد. این مجسمه از سنگ Coade حک شده است و در غارهایی قرار دارد که در ابتدا با صدف های عجیب و غریب، مرجان ها و جواهرات تزئین شده بود.

سخنگوی نشنال تراست در بیانیه ای گفت: “ما از این که این اتفاق افتاده است ناامید کننده است، اما با توجه به میلیون ها بازدیدکننده که از مکان های تحت مراقبت ما لذت می برند و به آنها احترام می گذارند، حوادثی مانند این بسیار نادر است.”

اعتماد ملی، چهار روز بعد در روز پنجشنبه، 13 آوریل، علامت‌ها را حذف کرد. سخنگوی اضافه کرد که آثار با استفاده از مواد شوینده ملایم از مجسمه سابرینا برداشته شده است و این سازمان در حال تمیز کردن بنای یادبود براون است.

این حادثه مستلزم صرف وقت و مشورت محافظان و همچنین مدیر باغ و فضای باز است که مجسمه و یادبود را تمیز کرده است. خوشبختانه، این ملک بدون کمک پاک کننده های خارجی یا مواد تخصصی گران قیمت توانست مداد رنگی را از مجسمه خارج کند.

تراست مشخص نکرده است که چه کسی مسئول این تخریب هاست.