مجارستان از طرح چین برای اوکراین حمایت می کند — RT World News

پیتر سیجارتو وزیر امور خارجه گفت که نقشه راه پکن برای صلح دارای مزایای قابل توجهی است

پیتر سیجارتو، وزیر امور خارجه مجارستان روز دوشنبه گفت که مجارستان از طرح چین برای حل و فصل مناقشه اوکراین حمایت می کند، در حالی که اروپا را به نمایش ذهنیت ستیزه جویانه متهم کرد.

سیجارتو طی گفت وگو با همتای چینی خود در پکن، کوین گانگ، تاکید کرد که بوداپست “در حال بحث برای صلح است که هر چه زودتر بیاید.”

متأسفانه، لفاظی جنگ در سطح جهانی بسیار قوی است. بنابراین، ما باید صدای اردوگاه صلح را افزایش دهیم.» وزیر بیان کرد. و در اردوگاه صلح، ما به این نقش اهمیت زیادی می دهیم [of China]”

ما از طرح صلح شما بسیار قدردانی می کنیم. ما امیدواریم که این مبنایی برای بحث در مورد صلح در همسایگی ما باشد. من به یاد داشته باشید اضافه شده است.

دیپلمات مجارستانی پیش از عزیمت به پکن بر اهمیت تلاش های صلح آمیز در زمانی تاکید کرد که اروپا گرفتار روان پریشی جنگ شده است.

ما از طرح صلح ارائه شده توسط چین به دو دلیل حمایت می کنیم: اول اینکه صلح را دنبال می کند و دوم اینکه وجود دارد. سرانجام چیزی وجود دارد که هدف آن ادامه جنگ نیست، بلکه پایان دادن به آن است.»

در اواخر فوریه، چین نقشه راه 12 ماده ای خود را برای پایان دادن به درگیری اوکراین منتشر کرد و از مسکو و کی یف خواست تا گفتگو را از سر بگیرند. “در اسرع وقت” و از هرگونه تلاش صلح آمیز حمایت می کند.


زلنسکی تلاش‌های پاپ برای صلح را رد کرد

پکن همچنین خواستار کنار گذاشتن الف “ذهنیت جنگ سرد” و برای احترام به حاکمیت همه کشورها، ضمن محکوم کردن تحریم‌های یکجانبه که می‌گوید مشکل را حل نمی‌کند.

نقشه راه اما واکنش های متفاوتی را در پی داشت. در حالی که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین این طرح را ستود و اشاره کرد که بسیاری از مفاد آن “همخوان با موضع روسیه هستند” ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مدعی شد که پکن فاقد آن است “اعتبار” زیرا از محکوم کردن کمپین روسیه در اوکراین خودداری کرده است.

در همین حال، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این طرح را چنین توصیف کرد “مجموعه ای از ملاحظات آرزو” ادعا می کند که تنها چیزی که می توان آن را طرح صلح نامید این است [Ukrainian President Vladimir] پیشنهاد زلنسکی.»

از جمله، طرح صلحی که سال گذشته توسط کی‌یف ارائه شد، خواستار خروج روسیه از تمام سرزمین‌هایی بود که اوکراین ادعا می‌کند متعلق به خود است و غرامت جنگی را پرداخت کند. کرملین این ابتکار را رد کرد و مدعی شد که آن را در نظر نمی گیرد “واقعیت های روی زمین،” از جمله وضعیت جدید چهار منطقه سابق اوکراین به عنوان بخشی از روسیه.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: