متهم پنتاگون – اخبار RT World

جک تکسیرا به حذف، نگهداری و انتقال غیرمجاز اطلاعات محرمانه دفاع ملی متهم شد.

جک تکسیرا، هواپیمای آمریکایی مظنون به افشای صدها سند طبقه بندی شده آنلاین، روز جمعه برای اولین بار در دادگاه بوستون حاضر شد.

افشاگر مظنون با اتهامات رسمی حذف، نگهداری و انتقال غیرمجاز اطلاعات دفاع ملی محرمانه مواجه بود.

تکسیرا، یک هواپیمای درجه یک و عضو 102 بال اطلاعاتی مستقر در کیپ کاد، ماساچوست، روز پنجشنبه در خانه خود توسط اف بی آی دستگیر شد.

اسناد لو رفته پنتاگون هفته‌ها قبل از اینکه توجه رسانه‌ها و دولت آمریکا را به خود جلب کند، هفته‌ها در فضای مجازی منتشر شده بود. اسنادی که به صورت رنگی چاپ شده و سپس عکس گرفته شده بودند، در نهایت در یک سرور چت بازی آپلود شدند.


اف‌بی‌آی یک افشاگر ادعایی پنتاگون را دستگیر کرد

این افشاگری باعث انجام تحقیقات درون وزارتخانه ای در مقیاس وسیع شد و طبق گزارش ها، پنتاگون تعداد افرادی را که در لیست های توزیع در سراسر دولت برای دریافت اطلاعات طبقه بندی شده بودند کاهش داد. بخش قابل توجهی از مجموعه اسناد مربوط به تلاش‌های آمریکا و ناتو برای برنامه‌ریزی جنگ در اوکراین، و شامل داده‌های مربوط به تحویل تسلیحات، برنامه‌های آموزشی، و برآورد خسارات متحمل شده توسط مسکو و کی‌یف، در میان اطلاعات دیگر بود.

پنتاگون صحت اسناد فاش شده را نه تایید و نه تکذیب کرده است و تنها اذعان کرده است که وضعیت را در دست گرفته است. “خیلی جدی” و اینکه برخی از مواد بودند “در قالب مشابه” به جلسات اطلاعاتی آن با این حال، چندین مقام آمریکایی و خارجی استدلال کرده‌اند که به نظر می‌رسد برخی از پرونده‌ها کاملاً جعلی هستند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: