در بحبوحه جنگ اوکراین، حقوق این شرکت نفتی افزایش چشمگیری پیدا کرد

در بحبوحه جنگ اوکراین، حقوق این شرکت نفتی افزایش چشمگیری پیدا کرد

قیمت جهانی نفت و گاز در نتیجه درگیری در اوکراین به شدت افزایش یافت.

با توجه به افزایش قیمت گاز و سایر عوامل جهانی طی سال گذشته، شرکت های نفت و گاز شاهد افزایش چشمگیر درآمدهای خود بوده اند. مدیران ارشد شرکت ها به لطف این سود شاهد افزایش حقوق خود بوده اند.

شرکت بزرگ نفت و گاز ExxonMobil پس از اینکه این شرکت نفتی بالاترین سود خود را در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین گزارش کرد، حقوق 52 درصدی را به 35.9 میلیون دلار (28.7 میلیون پوند) برای سال 2022 افزایش داد. روزنامه گاردین.

مشوق ها و جوایز سهام دارن وودز 80 درصد افزایش یافت و دستمزد او با 10 درصد افزایش به 1.9 میلیون دلار رسید. این سازمان ادعا کرد که پرداخت بزرگ “بازتابی از درآمد شرکت رکورد و عملکرد قیمت سهام” است.

این خبرگزاری همچنین گزارش داد که اکسون موبیل سال گذشته پس از جنگ در اوکراین که باعث افزایش قیمت جهانی نفت و گاز شد، 56 میلیارد دلار یا 6.3 میلیون دلار در ساعت سود کسب کرد.

کارکنان شرکت نفت اما افزایش مشابهی دریافت نکردند. حقیقت این است که حقوق سالانه کارکنان در بسیاری از شرکت‌های بزرگ انرژی در حال کاهش است.

بایگانی‌ها نشان می‌دهند که میانگین دستمزد برای یک کارگر اکسون در سال گذشته با 9 درصد کاهش به 171,582 دلار رسیده است، در حالی که میانگین دستمزد کارگران شورون با 12 درصد کاهش به 161,488 دلار رسیده است.

دو شرکت بزرگ نفتی ایالات متحده در سال 2022 به دلیل قیمت بالای انرژی و اقدامات کاهش هزینه ها، از جمله کاهش حقوق و دستمزد، سودهای بی سابقه ای ثبت کردند. اکسون بیشترین سهم را در میان شرکت‌های نفتی غربی داشته است. سود شورون در سال 2022 بیش از دو برابر شد و به رکورد 36.5 میلیارد دلار رسید.

رئیس اکسون بالاترین درصد افزایش را در میان همتایان خود دریافت کرد و مایکل ویرث، مدیرعامل شورون، 4 درصد افزایش را دریافت کرد. دستمزد ویکی هولوب، مدیرعامل شرکت Occidental Petroleum 35 درصد افزایش یافت، در حالی که دستمزد رایان لنس، مدیرعامل کونوکو فیلیپس، 16 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافت.

بر اساس اسناد پروکسی آنها، متوسط ​​دستمزد سالانه کارگران Occidental در سال گذشته 19 درصد افزایش یافت و به 187,168 دلار رسید، در حالی که در Conoco با 1 درصد کاهش به 177,533 دلار رسید.

بر اساس یک افشای محاسباتی جدید مورد نیاز SEC در مورد سودهای بالقوه مدیران در جوایز سهام بدون سرمایه، دستمزد وودز در سال 2022 89.7 میلیون دلار خواهد بود، یک پرونده اوراق بهادار نشان داد.

طبق گفته گروه حمایت از سهامداران As We Sow، این رقم شفافیت بیشتری را در مورد غرامت داده شده توسط شرکت ها در حقوق صاحبان سهام ارائه می دهد. اما این بهترین بازتاب غرامت نیست، زیرا مجموع ارزش نقدی توسط مدیران تنها زمانی قابل تشخیص است که اختیار معامله اعمال شود یا سهام فروخته شود.

تحت همین معیار، وودز بیش از 7 میلیون دلار در سال 2020 از دست داد.

(با ورودی رویترز)